| FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego" | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | arecki   Człowiek Whisky
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Sty 2009
 Posty: 1673
 Skąd: WWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2010,  13:35   FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego" |   
 |  
               | 
 |  
               | Zasady konserwacji filtra sportowego typu mokrego: 
 Na filtr natryskujemy detergent myjący na powierzchnie i do środka dokładnie, kilka razy w odstępach 15 min.
 
 
   
 Następnie odkładamy filtr np. do kuwety fotograficznej i pozostawiamy na ok 40 min. aby detergent odmoczył dokładnie zabrudzenia. W trakcie możemy pędzlem malarskim (delikatnym) przemyć lamelki filtra płynem myjącym który ścieka do kuwety z filtra.
 
 
   
 Filtr płuczemy strumieniem bieżącej wody (np. pod kranem) o temp. ok 40 stopni!!! (nie gorącej i nie silnym strumieniem wody np. z myjki). W trakcie mycia możemy lamelki filtra przemyć pędzlem aby usunąć wszystkie zabrudzenia.
 
 
   
 Suszymy filtr w sposób naturalny !!! w temp. ok 20 stopni przez 8-9 godzin!!! Nie wolno go przedmuchiwać sprężonym powietrzem i podgrzewać np suszarką.
 
 Na suchy filtr natryskujemy olej. Wykonujemy to wzdłuż lamelek kilkukrotnie w odstępach 20 min. tak aby olej dokładnie zwilżył włókninę. Filtr po umyciu jest szaro-biały, olej ma kolor w zależności od producenta np. czerwony w celu obserwacji dokładności nasączenia. Równomierny kolor bez plam szarych oznacza dokładne pokrycie olejem filtra. Odkładamy filtr na gazetę aby nadmiar oleju został wchłonięty. W samochodach z przepływomierzem nadmiar oleju może go uszkodzić !!!!
 
 
   
 Do mycia używamy zestawów fabrycznych np. K&N lub Green. W innym przypadku można filtr umyć detergentem np. do mycia silników firmy K-2 i nasączyć czystym olejem silnikowym. Da to identyczny efekt tylko filtr będzie szary i pokrycie filtra olejem będzie trudniejsze oraz nie będziemy mogli określić stopnia nasączenia filtra (brak efektu kolorowania)
 
 Co ile czyścić  filtr?
 W zależności od jego eksploatacji (kjs czy np jazda miejska) ale nie rzadziej niż co 10 000 km.
 
 Kolory filtrów mogą się różnić w zależności od producenta.
 
 
 pozdrooo
   |  
				| _________________ 
   
 
   
 Była Fiesta jest Focus
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mikolaj_r   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 38
 Dołączył: 25 Paź 2005
 Posty: 397
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2010,  18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pamiętajmy tylko że filtr płuczemy w stronę odwrotną do kierunku przepływu powietrza   |  
				| _________________ Mechanika pojazdowa. Diagnostyka komputerowa. Części do samochodów. tel. 53 111 111 3, email: czescimikolaj@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arecki   Człowiek Whisky
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Sty 2009
 Posty: 1673
 Skąd: WWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2010,  19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DziDzia napisał/a: |  	  | Szybko pobrudziłeś   | 
 jeszcze nie myłem swojego ale poduczyć się trzeba było na zaś...
 |  
				| _________________ 
   
 
   
 Była Fiesta jest Focus
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pP   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 15 Mar 2008
 Posty: 832
 Skąd: Frampol
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2010,  22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | gratulacje - świetny faq   |  
				| _________________ Ex
 BlackRS
 BlackST
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2010,  16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo fajne FAQ   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2010,  18:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | dajcie znak jak wam sie znudzi to przeczyszczę |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2010,  18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyść, bo to nudne od początku (nie licząc pierwszego postu) |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | a1topgear   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Wiek: 42
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 432
 Skąd: Chelsea
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2010,  21:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | kurna- ludzie macie internet to i stronę K&N sobie znajdziecie. Tam za friko (w przeciwieństwie do ich filtrów) są instrukcje do pobrania jak myć i konserwować filter. Proste. w Faqu jeszcze dodaj że stumień wody w czasie mycia ma płynąć w kierunku od strony czystej do brudnej. |  
				| _________________ HyHy:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemek21 
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 07 Mar 2016
 Posty: 2
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2016,  21:37   FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego" |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Wszystkich   
 Czy z filtrem Carbon Charger FORD FIESTA 1.6 DOHC 16V Simoty postępujemy w taki sam sposób??
 
 Czy jest sens kupować zestaw czyszczący Simoty za 80zł czy można w miarę z taką samą jakością zrobić to za mniejsze pieniądze??
 
 Z góry dzięki za odpowiedz
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | olo_r   
 Wersja: FX Silver
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 29 Sie 2016
 Posty: 40
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2016,  22:23   FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego" |   
 |  
               | 
 |  
               | jak nie dosuszymy to se w dieslu zafajdałem przepływkę na amen  sam filtr daje tyle co buty do biegania w poprawie kondycji. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |