| 
		ST - problem z turbo | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2017,  23:04   ST - problem z turbo
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
Panowie mam taki problem z moją ST 1.6 Ecooboost z 2013 roku. Przy jeźdżie na wyższym biegu, np. na 4 biegu przy około 140km/h odcina turbo i auto traci moc. Po zgaszeniu auta i odpaleniu moc jest. Jazda z krótkotrwałym wciśnięciem gazu do 5-8 sek na niższych biegach nie powoduje problemu. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje taki błąd: Ciśnienie doładowania turbosprężarki - jakość sygnału P132B. Zmieniałem już czujnik ciśnienia doładowania ale nic nie pomaga. Sztanga od zaworu upustowego też normalnie pracuje. Pytanie czy ktoś z czymś takim się spotkał i wie jak rozwiązać ten problem? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Kwi 2017,  07:58, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2017,  01:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli łopatki się nie zacinają, to sterownik może szwankować. Na forum Mondeo można poczytać szerzej nt. tego błędu    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2017,  09:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tu nie ma mechanizmu łopatek tylko zawór upustowy tzw. wastgate. Nadmienię iż silnik był wymieniany ale w całości z osprzętem całym i turbiną. Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2017,  10:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli jest WG, to jest kwestia sterowania. Co oznacza, że "sztanga normalnie pracuje"? Bo wygląda to tak, jakby właśnie była źle wyregulowana i nie upuszczała tyle ciśnienia, ile powinna.
 
 
Silnik na wyższych biegach, jak dasz w pedał, pracuje pod maksymalnym obciążeniem (na niższych biegach tego nie uświadczysz), więc leje więcej paliwa i może przeładowywać. Gdy tak się stanie, to wpada tryb awaryjny i musisz wyłączyć/włączyć kompa poprzez zgaszenie/zapalenie silnika, żeby ten tymczasowy błąd usunąć. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2017,  10:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pracuje w sensie, że przesuwa się przy dodawaniu gazu tak jakby działała. A ile ona ma się wychylać prawidłowo to nie mam pojęcia. Dziś mierzyłem start od 0 do 100km/h i wyszło mi 10 sek... a jeszcze lepsza opcja jest ze spalaniem. Przy jeździe do 120 trasa-troszkę miasto wychodzi 10l ;o na tempomacie przy 100km/h na 6 biegu chwilowe pokazuje ponad 7-8l. To chyba cos jest nie tak mocno według mnie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2017,  10:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak jedziesz normalnie, to WG jest zatkane, więc mówimy tu o dwóch, skrajnie różnych sytuacjach.
 
Jeśli WG nie będzie w stanie się otworzyć na tyle żeby upuścić odpowiednią ilość spalin, to turbo będzie przeładowywać.
 
 
Jak nie masz zegarka boostu, to masz dwa wyjścia - zakupić takowy i sobie zamontować jako bajer + wyregulować, patrząc na wskazania lub podpiąć manometr, podciągnąć go do kabiny, jechać, mierzyć, regulować i dojść do stanu, w którym wszystko jest ustawione dobrze.
 
 
Trzecia opcja wymaga ściągnięcia turbo i oddania do jakiegoś turbiarza na ustawienie, ale z racji kosztów, raczej tego w pierwszej kolejności nie polecam. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2017,  11:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na jakim poziomie powinno być to ciśnienie doładowania ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2017,  11:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wstępnie znalezione info mówi o 15 psi (ok. 1 bar). Dosyć dużo, ale w końcu to wysilony motor. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Cons  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`14 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 23 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2017,  09:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               może by było warto zacząć od tego, dlaczego poprzedni silnik wymieniłeś?
 
Masz też objawy przypominające trochę problemy z termiką, czukiereczek od tego błędu dotyczącego turbo
 
 
Żeby mieć 'jakieś' pojęcie możesz też podpiąć się pod OBD po BT i przez na przykład Torque zobaczyć ile turbo Ci dmucha | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2017,  14:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Silnik był wymieniony ponieważ miał uszkodzony blok po wypadku. Zakupiony 2 silnik wraz z całym osprzętem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2017,  22:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Panowie chyba problem rozwiązany. Wymieniłem zawór regulujący podciśnieniami turbiny i auto zapierdziela aż miło. Bez problemu wkręca się w obroty i ma potężną moc przy wysokich prędkościach. Mam nadzieję, że tylko to było problemem. ale potestuję kilka dni i wtedy zamknę temat ostatecznie. Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2017,  21:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pojeżdżone kilka dni. Auto ogólnie ma niezłą moc i już komputer nie wywala żadnego błędu, ale czasami mam wrażenie, że auto łapie laga i pomimo wysokich obrotów i niskiego biegu muszę czekać na turbo. Nie dzieję się to ciągle ale sporadycznie. Dajmy na to startuję z 1 biegu i dojeżdżam do 6 tys. obrotów przepinam na 2 bieg i nagle lag, muszę odczekać ze 2 sek zanim auto zacznie jechać dochodzę do 6 tys i przepinam na 3 bieg i już jedzie pełnym butem. Albo to moja fanaberia albo "ten typ tak ma". Chciałbym, żeby wypowiedział się ktoś z użytkowników jak to wygląda u Was. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2017,  21:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Auto zasuwa, wszystko działa jak należy. Temat do zamknięcia    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2017,  07:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Coś poprawiłeś względem stanu z ostatniego postu czy "ten typ tak ma" ? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2017,  22:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miałem uszkodzoną pompę ABSu i wywalone wszystkie kontrolki na blacie. Po wymianie pompy i zaprogramowaniu w Fordzie poprawiło się. Być może pompa wariowała i gdzieś na niskich biegach załączała CT. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |