| 
		1.3 2003 - problem z obrotami | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Luxon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 46  Dołączył: 19 Lip 2008 Posty: 14 Skąd: Sopot 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2014,  15:08   1.3 2003 - problem z obrotami
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas jazdy silnik wariuje.
 
 
Po odpaleniu bardzo często traci obroty i gaśnie, gdy się nagrzeje na ogół ich nie traci, ale wtedy gdy staję np. na światłach obroty falują (z 800 rosną do 2000, później spadają i znowu rosną.. Obrotomierz wygląda jakbym jechał i zmieniał normalnie biegi..).
 
 
Poczytałem trochę i sporo osób podaję jako przyczynę silniczek krokowy.. Tylko za bardzo nie wiem gdzie go mogę znaleźć     
 
 
Czy ktoś może mi pomóc?
 
 
Jestem trochę zielony w tych sprawach    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zielony1pl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Gru 2016,  11:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. 
 
Mam również problem jak wyżej. 
 
1. Auto odpala gdy zimne tylko z wciśniętym pedałem gazu. Po odpuszczeniu gaśnie. Dopiero po trzymaniu na gazie około 2 minut - po złapaniu temperatury auto nie gaśnie i trzyma 800-900 obrotów. Na ciepłym silniku pali normalnie (bez gazu)
 
 
Czasami działa dobrze przez np. godzinę lub kilka i pojawia się kolejny problem.
 
 
2. Na ciepłym silniku obroty zwiększają się same z 1 do 3 tyś i spadają - i tak w kółko. Wygląda tak jakby sama dodawała sobie gazu. Raz pomogło gdy zwiększyłem obroty do 6 tyś, zaczęła działać normalnie. Zazwyczaj zwiększenie obrotów do 6 tyś nie pomaga.
 
 
Problem z wariującymi obrotami pojawiał się od roku ale rzadko (raz na 2 miesiące). Po 2 dniach przechodziło samo, kiedyś pomogło zdjęcie klemy. Teraz występuje często: codziennie / co 2 dni.
 
 
Wymieniono: olej i filtry, przewody wysokiego napięcia, świece wymienione pół roku temu, nowy akumulator, krokowy wyczyszczony i ustawiony przez mechanika, wyczyszczona przepustnica, naprawiony rozrusznik (bendix), wymieniony wkład stacyjki (przerywało w trakcie rozruchu) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zielony1pl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Gru 2016,  09:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Problem rozwiązany.
 
Przyczyną kłopotów przy odpalaniu na zimnym i wariujących obrotów był zanieczyszczony „zawór bocznikowy powietrza (silnik krokowy)”
 
 
Uwaga: bezpośrednio przy przepustnicy znajduje się „potencjometr położenia przepustnicy” , Krokowy znajduje się 10cm w lewo, między plastykowym kolektorem a ścianą silnika. Aby go wykręcić należy: posiadać małe dłonie, dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości.
 
Po wymyciu w nafcie problem znikł.
 
 
Mechanikowi, który twierdził że czyścił Krokowca prawdopodobnie nie chciało się tam dostać. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez zielony1pl 19 Gru 2016,  14:46, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zielony1pl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2016,  14:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Czyszczenie jednak nie pomogło, silnik odpalał, jednak obroty nadal się zwiększały.
 
Pomogła wymiana silniczka krokowego na nowy, niemiecki zamiennik - 75zł. (oryginał w ASO 527zł)
 
 
Usterka nie występuje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kaczy888  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 10 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2017,  16:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
zielony1pl powiedz mi jak sobie poradziles z wymiana krokowca?
 
bo mam dokladnie te objawy co ty,zlokalizowalem go po twoich radach ale jak zobaczylem w jakim miejscu jest to zaczalem sie zastanawiac jak tam rece wsadzic...;/
 
bylbym wdzieczny za info    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zielony1pl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2017,  09:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Aby go wykręcić należy: posiadać małe dłonie, dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości.  Czujnik daje się wykręcić wkładając rękę z prawej strony pod "kolektor", usunąć należy akumulator. Nie jest to łatwe ale wykonalne. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gruby907  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Miłosz 
                  Dołączył: 08 Sie 2015 Posty: 200 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2017,  22:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Albo zdjąć kolektor ssący, wymienić krokowiec, dać nową uszczelke pod kolektor i zmontować wszystko    | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 frankez  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`02 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lis 2017,  22:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gruby907  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Miłosz 
                  Dołączył: 08 Sie 2015 Posty: 200 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lis 2017,  11:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | frankez napisał/a: | 	 		  | Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje | 	  
 
zmień mechanika, u mnie jak coś sie dzieje to robie od ręki i nic nie gaśnie, nie wchodzi an za wysokie obroty... chodzi tak jak powinien. Nie ma gadania, że ten typ tak ma - zapraszam do Lublina zobaczyc nie szalejącą fieste xD | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 frankez  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`02 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lis 2017,  20:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gruby907 napisał/a: | 	 		   	  | frankez napisał/a: | 	 		  | Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje | 	  
 
zmień mechanika, u mnie jak coś sie dzieje to robie od ręki i nic nie gaśnie, nie wchodzi an za wysokie obroty... chodzi tak jak powinien. Nie ma gadania, że ten typ tak ma - zapraszam do Lublina zobaczyc nie szalejącą fieste xD | 	  
 
 
Dziś zauważyłem że jak zmieniam bieg z 3 na 4 to obroty trzymają się np koło 3tys i jak redukuje z 4 na 3 to przy 2 tys obrotach też mimo wciśniętego sprzęgła przez 10 sekund ciągle 2 tys obrotów (oczywiście działo się tak z 10 razy na dzisiejszym odcinku gdzie przejechałem ze 150 km ). na innych biegach chyba zawsze działa podobnie . Gdzieś przeczytałem i ktoś mi powiedział o czujniku prędkości pojazdu VSS, ktoś wie coś na ten temat czy warto go wymienić ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |