Przesunięty przez: szynszyl 31 Mar 2014, 22:02 |
[MK6] Obrotomierz raz działa, raz nie - 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 22:17
|
|
|
Podsumowanie wątku:
Bez czujnika położenia wału lub z wadliwym silnik nie zapali lub będzie źle pracował co jest łatwe do odczucia.
Podpinając komputer wirtualna tablica rozdzielcza czyli zegary wyświetlane na laptopie działają poprawnie natomiast w trybie testowym zegarów (na wyświetlaczu w zegarach) który korzysta z tego samego kabla co licznik jakiś czas cyferki obrotów zanikały.
Wniosek taki że sygnał ma przerwy na kablu od komputera do licznika.
Zaśniedziałe styki w kostce przy komputerze to był problem również u innego użytkownika tego forum.
To że usterka wystąpiła przy silniku jest bardziej zrozumiałe bo mógł być traktowany karcherem.
Błąd jaki wyskakiwał mówił właśnie o problemach z obwodem czujnika wału, czyli brak styku
Mam nadzieję że się komuś to przyda. |
|
|
|
|
voojas
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Mar 2013, 15:48
|
|
|
urbando napisał/a: |
Zaśniedziałe styki w kostce przy komputerze to był problem również u innego użytkownika tego forum. |
O którą kostkę przy komputerze chodzi? o ten główny wtyk do sterownika silnika? czy jest tam jeszcze jakaś inna kostka? Jeżeli o ten główny wtyk to jak to cholerstwo odłączyć, żeby nie połamać zatrzasków???
Mam identyczny problem jak opisywany w tym wątku |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 1 Mar 2013, 19:55
|
|
|
Chodzi o tę kostkę przy module sterującym (komputer silnika).
Kolega z forum napisał że w ten sposób sobie z nią poradził:
Ja to samo miełem ten pierwszy plastik zdjąłem pózniej gdzie jest ta śrubka ten plastik troche pokruszyłem obcinaczkami i rozwierciłem dwie małe dziureczki małym wiertełkiem pózniej wziąłem obcegi takie do segerów i próbowałem nie szło wziąłem drugą osobe do trzymania modułu mały młoteczek wziąłem i punktak .
Punktak wsadziłem w tąm małą dziurke i pukałem w strone zeby ją odkrecić jest mocno dokrecona
Natomiast ja nie chciałem uderzać w moduł i zrobiłem to w ten sposób.
Po zdjęciu zewnętrznej obudowy która jest na zatrzaskach, odsłaniają nam się kable.
Po środku jest rurka plastikowa, a w niej widać metalowy łepek śruby.
Plastikową rurkę w której jest główka śruby, odłamałem odsłaniając ją.
Ponieważ jest ona gładka jak nit, wąskim brzeszczotem naciąłem łeb śruby w poprzek dość głeboko i szeroko żeby dało się użyć dużego śrubokrętu. Śruba trzyma dość mocno ale puściła.
Po rozpięciu na dole cztery piny były koloru niebieskiego (zaśniedziałe).
Trzeba je wyczyścić najlepiej jak się umie. Ja użyłem niby specjalnego płynu do styków.
Ale wystarczy patyczek do ucha i spiryt, a potem psiknąć wd40 żeby trochę "nasmarować".
Ale bardzo mało żeby nie zrobić zwarć.
Wtykę trzeba dobrze założyć ewentualnie nasmarować smarem uszczelkę żeby nie puszczała wilogci.
Odpinanie wtyki trzeba robić oczywiście na rozłączonym akumulatorze.
U kolegi cytowanego wyżej rozwiązało to problem, u mnie również ale na chwilę.
Więc jeszcze raz muszę tam zajrzeć i jeśli nie zaśniedziało znowu to planuję wyjąć liczniki i sprawdzić styki kabla po drugiej stronie.
Daj znac jak u Ciebie będą wyglądały postępy.
Dużo osób ma z tym problem w fiestach, wszyscy szukają informacji, ale zapominają podzielić się wiedzą jak im się uda. |
|
|
|
|
pawelos10
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31 Mar 2014, 19:11
|
|
|
Witam. W mojej fieście ostatnio pojawił się ten sam problem z obrotomierzem; tzn po nocnym postoju gdy silnik jest zimny, wskazówka pokazuje obroty, tylko od czasu do czasu,spada do zera.Gdy silnik złapie już normalną temperaturę, obrotomierz przestaje działać. Cały czas jest wyświetlany check engine,gdy odepnę wtyczkę od czujnika, silnik nie odpala.Na ww wtyczce styki są czyste, sprawdzałem złącze które jest za ECU skręcone przy pomocy śruby- łeb 10mm-równiez w porządku.Wszystkie przewody wydają się być w porządku.Co robić? rozkręcać wtykę przy sterowniku? trochę skomplikowane.Czy komuś udało się rozwiązać ten problem? |
|
|
|
|
zycho
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 1 Skąd: ghv
|
Wysłany: 2 Kwi 2014, 10:18
|
|
|
Ja mam ten sam problem. Fiesta 2007 1.3. Cały czas świeci kontrolka check engine i nie pokazuje obrotów, czasami jak jest zimny to pokazuje a jak się nagrzeje to już nie. Komputer pokazuje błąd zakłócenie działania czujnika położenia wału. Wymiana czujnika nic nie daje - dalej to samo (był wymieniany na 2 różne modele - nowe). Muszę jeszcze zrobić test na LCD i zobaczę. Jak komuś się udało rozwiązać problem to niech napisze. |
|
|
|
|
voojas
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Cze 2014, 01:12
|
|
|
To tak. U mnie problem zniknął (chyba sam) chociaż trochę pogrzebałem przy kabelkach. A dokładniej to poruszałem (podociskałem) wszystkimi kablami wychodzącymi ze sterownika silnika na wszystkich łączeniach. Miałem wrażenie, że był problem z kostką (przejściówką), która znajduje się w okolicy sondy lambda. Po jej dociśnięciu problem zniknął, po kilku dniach pojawił się jeszcze raz więc znowu nią poruszałem i problem znowu zniknął i już teraz jest ok. Nie wiem czy to pomoże, ale u mnie jak na razie jest ok. |
|
|
|
|
Arkadiusz61
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 06 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30 Wrz 2014, 19:28
|
|
|
miałem w swojej dokładnie to samo. Zaśniedziało połączenie przy sterowniku. Pomogła wymiana całej wiązki pod silnikiem oraz wtyczki do sterownika. Teraz jest miodzio.
Jeszcze jedno.
W serwisie autoryzowanym nie dali sobie z tym rady. Zapłaciłem 170 zł. za diagnostykę (podłączenie pod komputer) i powiedzieli że mam przyjechać następnego dnia to będą dalej szukać. |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 438 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Paź 2017, 08:07
|
|
|
Witam - odświeżę temat. Kilkanaście dni temu obrotomierz zaczął świrować. Jak silnik zimny to jest OK. po przejechaniu ok 8-10 km. wskazówka opada i się podnosi do ok. 3000 obr. a potem znów opada. w Końcu opadła. Zakupiłem czujnik ORI Forda, doładowałem akku i w warsztacie skasowany błąd /świecił się check./. Przez ok. 10 km było OK. Potem znów historia się powtarza.
Czeka mnie szukanie wiązki czy najpierw odpiąć wtyk kabli do kompa ? Już nie mam pomysłów, czytając wpisy na ten temat. |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 438 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Paź 2017, 16:19
|
|
|
Wczoraj odpalony silnik/zimny/ obrotomierz działa. NIE ma błędu check. W teście zegarów pokazuje DTC e196. Po podłączeniu kompa pokazuje błąd oczekujący P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego A wadliwe działanie. Ktoś z Was szanowni użytkownicy miał podobne wskazania? Czujnik wymieniłem na ORI Forda. |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 438 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Gru 2017, 09:32
|
|
|
Po ok. 2/3 tygodniach znów pojawił się CHECK. Błąd E196 w teście zegarów. Co dziwne, obrotomierz normalnie działa. Skasuję wkrótce błąd przez OBD i napiszę co było. |
|
|
|
|
grzesiek646
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 352 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 5 Sty 2019, 12:07
|
|
|
Hej, mam te same objawy :/ jakies rozwiązanie sie pojawiło? Bo widze temat dawno nie odświeżany |
_________________
|
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 438 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Sty 2019, 09:15
|
|
|
Był to zakup używanego ORI czujnika położenia wału głównego. Przez kilka tygodni było ok.. Po tym problem znów wrócił + te wszystkie usterki, o których napisałem w poście.
http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=78086
Dodam tylko do tego wcześniejszego opisu - błąd ten sam, zakupiłem nowy czujnik Forda /drogi skurxxxxbyk/ i nic to nie pomogło. Cała historia w/w poście. Powodzenia. |
|
|
|
|
Nesti85
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 16 Mar 2021 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Mar 2021, 16:50
|
|
|
Siema. Odświeżę temat.
W Fieście żony 2006 1.3 benzyna jest problem z odpalaniem (bez dodania gazu i przegazowania nie odpala bądź od razu gaśnie), obrotami (obrotomierz potrafi sam z siebie spaść do zera i znów w górę po chwili), mam wrażenie że ciężej działa wspomaganie, a ELM pokazuje błąd P0335 czyli błąd czujnika położenia wału.
Stąd pytanie, czy ktoś podpowie w którym miejscu jest ten czujnik? Widoczny z góry, czy od dołu?
Dodam, że silnik z przebiegiem 73k (prawdziwy), a rozrząd nie wymieniany. Czy rozrząd może być przyczyną takiego stanu rzeczy? |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 438 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Mar 2021, 17:17
|
|
|
Nesti85 napisał/a: | Siema. Odświeżę temat.
W Fieście żony 2006 1.3 benzyna jest problem z odpalaniem (bez dodania gazu i przegazowania nie odpala bądź od razu gaśnie), obrotami (obrotomierz potrafi sam z siebie spaść do zera i znów w górę po chwili), mam wrażenie że ciężej działa wspomaganie, a ELM pokazuje błąd P0335 czyli błąd czujnika położenia wału.
Aha, dodam, że czujnik. o którym pisałem w poście jest od 2 lat w aucie i działa bez zarzutu. To jest ORI, niestety dość drogi.
Stąd pytanie, czy ktoś podpowie w którym miejscu jest ten czujnik? Widoczny z góry, czy od dołu?
Tak, najlepiej od dołu. Jest z przodu auta w okolicy koła zamachowego.
Dodam, że silnik z przebiegiem 73k (prawdziwy), a rozrząd nie wymieniany. Czy rozrząd może być przyczyną takiego stanu rzeczy? |
NIE, w 1.3 jest łańcuch, jego żywotność wg. producenta długa, nie pamiętam w tej chwili ile km/lub lat. |
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 18 Mar 2021, 12:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Nesti85
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 16 Mar 2021 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Mar 2021, 17:26
|
|
|
damianisko5 napisał/a: | Nesti85 napisał/a: | Siema. Odświeżę temat.
W Fieście żony 2006 1.3 benzyna jest problem z odpalaniem (bez dodania gazu i przegazowania nie odpala bądź od razu gaśnie), obrotami (obrotomierz potrafi sam z siebie spaść do zera i znów w górę po chwili), mam wrażenie że ciężej działa wspomaganie, a ELM pokazuje błąd P0335 czyli błąd czujnika położenia wału.
Aha, dodam, że czujnik. o którym pisałem w poście jest od 2 lat w aucie i działa bez zarzutu.
Stąd pytanie, czy ktoś podpowie w którym miejscu jest ten czujnik? Widoczny z góry, czy od dołu?
Tak, najlepiej od dołu. Jest z przodu silnika w okolicy koła zamachowego.
Dodam, że silnik z przebiegiem 73k (prawdziwy), a rozrząd nie wymieniany. Czy rozrząd może być przyczyną takiego stanu rzeczy? | Tam jest łańcuch, jego żywotność wg. producenta długa, nie pamiętam w tej chwili ile km/lub lat. |
Z doświadczenia wiem, że nawet łańcuch potrafi się rozciągnąć. Przerabiałem to w Almerze przy 160k... Fakt, że samochodem 70k zrobił po mieście bez szaleństw teść, ale wykluczyć tej opcji nie mogę lub nie powinienem. Tak mi się wydaje. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Mar 2021, 22:29
|
|
|
Czujnik położenia wału będzie raczej na sztywno na wale (kole zamachowym) i chwilowo rozrządu bym w to nie mieszał, bo jeśli masz jego błąd to jest wielce prawdopodobne że jest uszkodzony lub jego okablowanie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|