  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
			| 
		Obecność paliwa w oleju we fiescie 1,4D | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Pandarecki  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`11 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Stalowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Kwi 2018,  22:18   Obecność paliwa w oleju we fiescie 1,4D
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
Zaświeciła się w mojej fieście 1,4 (diesel) lampka ostrzegawcza obecności paliwa w oleju i komunikat o koniecznej wymianie oleju.
 
Wymieniłem olej pod FAPa (DPF) i jak powiedział mój mechanik przyczyną było nieskuteczne wypalanie filtra i paliwo zostało zrzucone do oleju, zamiast zostać spalone.
 
 
Znalazłem takie informacje w necie (o zapobieganiu takiej sytuacji - czyszczenie fapa) co o tym sądzicie:
 
1) warto raz w tygodniu udać się na drogę ekspresową, ... , na której taki proces jest możliwy i przejechać kilkanaście kilometrów na 4. biegu utrzymując obroty silnika pomiędzy 2000 a 3000
 
2) We fieście MK7 jest FAP mokry czy suchy ?
 
3) taka ciekawostka o kasowaniu inspekcji na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=RWoY8oufIsE | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Kwi 2018,  20:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               FAP =/= DPF
 
FAP jest mokry (francuski wynalazek)
 
DPF jest suchy (reszta "świata")
 
Ergo to nie FAP, a DPF.
 
 
Co do metody - jak chcesz uzyskać wysoką temperaturę do wypalania filtra, to dajesz w pedał na najwyższym możliwym biegu i pałujesz tak auto na autostradzie dłuższy kawałek. Wtedy wydech osiąga naprawdę przyzwoite temperatury. Na czwórce to możesz i na 4krpm go trzymać i nie da to takiego efektu. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Pandarecki  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`11 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Stalowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Kwi 2018,  13:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Puff napisał/a: | 	 		  FAP =/= DPF
 
FAP jest mokry (francuski wynalazek)
 
DPF jest suchy (reszta "świata")
 
Ergo to nie FAP, a DPF. | 	  
 
 
Dzięki, człowiek uczy się całe życie.
 
We fieście z 2011 roku jest francuski silnik to ma FAP. Wyczytałem, że z mokrym FAPem jest mniej problemów   
 
 
Dziennie robię 2x25km | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Kwi 2018,  13:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pandarecki napisał/a: | 	 		  Wyczytałem, że z mokrym FAPem jest mniej problemów    | 	  
 
Jeśli nie kręcisz tras po 2km do roboty i z powrotem (bo to zabije każdy filtr cząstek), to FAP jest praktycznie bezobsługowy (raz a czas [w praktyce nawet raz na parę lat] dolewasz Eolysa i to tyle w temacie).
 
 
Przy trasie 25km w jedną stronę wypadałoby od czasu do czasu przepałować auto, bo silnik się niby nagrzeje, ale jak jeździsz bardzo oszczędnie, to w zimie filtr może dostawać po tyłku. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |