| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 6 Sie 2013,  17:22
 | [MK3] Fiesta XR2i Rallysprint | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2018,  22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Te korby to tani chińczyk - max speeding rods, czy coś takiego? Jak opinie?
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2018,  08:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zwardek napisał/a: |  	  | Te korby to tani chińczyk - max speeding rods, czy coś takiego? Jak opinie?
 | 
 
 Akurat www.maxpeedingrods.co.uk nie ma w ofercie korb do Zeteca, brałem korby od innego sprawdzonego sprzedawcy z Aliexpress. Maxpeedingrods również są godne polecenia - te korby to jakość co najmniej PECa. Techno5 w tym przypadku są droższe i dużo gorzej wykonane (często krzywe).
 |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2018,  11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | To chyba też zaryzykuję, bo PEC wychodzi około 2,5k, a chińczyk do 1k się zmieszczę |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2018,  22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mały UP 
 Było tak.
 
   
 Jest tak
 
     
 Blok zmodyfikowany pod nowe tłoki, splanowany. Dodatkowo pomiędzy 2 a 3 cylindrem blisko głowicy udało mi się zrobić miejsce na szpilkę M8 pod czujnik stuku lub det can.
 
 Wał wraz z osprzętem idzie do wyważenia dynamicznego. Jak wróci będę mógł poskładać dół silnika.
 
 W układ paliwowy wlecą wtryski 373ccm z Schaba Turbo. Paliwa będzie wystarczająco na fabrycznym fiestowym ciśnieniu 2,8b a i wtryski nie będę chodzić na granicy swoich mozliwości.
 
   
 
 Obecnie pracuję mocno nad rajdową Fiestą ST150 znajomego, więc pracę nad XR2i chwilowo są zawieszone ale ogarniam wszelkie kwestie zakupowe i sprawy które muszę zlecić komuś.
 
   
 Z takich najświeższych gratów dotarł do mnie zamówiony już jakiś czas temu pedalbox od polskiego producenta - firmy Prowork. Mówiąc krótko mega produkt i warto było zlecić to komuś niż rzeźbić samemu z ori pedałami - taki w sumie był zamysł na początku. Z takich fajnych rzeczy to dodam, że pedalbox posiada balancer między pompami i pokrętło na lince pozwalające na zmianę rozkładu siły hamowania przód/tył w locie. Przydatna opcja w lekkim fwd w trudnych warunkach pogodowych.
 
 
   
 Przejście na pedalboxa to początek planowanej większej modyfikacji - przespawanie ściany grodziowej bo z komory wszystko związane z hamulcami robi wypad, oraz maksymalne cofnięcie i obniżenie fotela oraz skorygowanie i cofnięcie kolumny kierowniczej.
 Chciałbym maksymalnie poprawić pozycje za kierownicą i przy okazji poprawić trochę rozkład mas.
 
 Czekam jeszcze na flansze ssącą pod trąbki z GSX-Ra i w sumie chyba największe jednorazowe wydatki mam za sobą. Zostanie ogarnąć głowice, policzyć pod finalny spec silnika kolektor wydechowy i resztę wydechu i poskładać te całe puzzle w całość.
 |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2019,  08:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Głowica przygotowana do wysyłki do SPA   
 
     
 Za chwilę muszę też ogarnąć sprzęgło bo to co robiłem jest ujowe... jak wróci sprzęgło z AAronexu wysyłam wał wraz z osprzętem na wyważenie dynamiczne. Wtedy już zacznę składać motor.
 |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2019,  10:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Całkiem zacznie to się prezentuje. Jestem ciekawy wyniku całej operacji.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2019,  06:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kilka spy foto: 
 zestaw zaworów Supertech +1mm
 
   
 Oczywiście musiał wyjść fuckup. Nie wiem czy na etapie produkcji czy w US/AU Zetec był przeprojektowany ale zawory mają w innym miejscu wcięcia na zamki talerzyków... Trzeba będzie frezować gniazdo sprężyn aby jakoś skompensować te 2-3mm większy ścisk.
 
   
 Głowica, tak było
 
   a tak jest
   
  |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2019,  09:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ładnie, nowe zawory  one są coś lżejsze czy tylko wieksza średnica jest:-)? |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2019,  13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kiedy robisz potwora   Już czekam za wynikiem
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2019,  07:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | modell1 napisał/a: |  	  | Kiedy robisz potwora   Już czekam za wynikiem
   | 
 
 Mały - waga jest minimalnie mniejsza ale to w granicach 1-2g.
 
 modell1 - ehhh, powoli dziubię ale obecnie skupiam się na ogarnięciu mieszkania bo lada moment córa przyjdzie na świat. Chciałbym do jesieni odpalić motor ale nie wiem jak to wyjdzie, czas pokaże.
 |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2019,  07:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mały UP. 
 1) Głowica jakiś czas temu wróciła do mnie od Grzegorz Kuśmierz Motorsport (dzięki Luk za transport).
 Jakość wykonania kanałów robi duże wrażenie ale sama organoleptyka to za mało.
 
 Przed rozpoczęciem prac nad głowicą Grzegorz zrobił jej pomiar flowbench tak aby można było zestawić to z finalnym wynikiem.
 Jakby nie patrzeć, nie często udaje się zyskać tyle ile udało się w Silverze.
 
 Ogólnie port ssący został poprawiony o 50% a wydechowy o 40%. Wpływ na wynik miały też większe zawory +1mm i odpowiednio obrobione gniazda ale sam odlew głowicy pozwolił na dużo zabawy i zmian w kanałach.
 
     Przy okazji został wyważony cały zespół wału z osprzętem, także mogę już motor składać.
 
 2) Dodatkowo postanowiłem zmienić EasyEcu 3+ na EMU Classic, chyba głównie z powodu prac nad ST150 znajomego i poznaniu możliwości EMU i planowi wykorzystania różnych gadżetów w XRce.
 
   W planach mam kontrole trakcji, czujniki ciśnienia i temperatury oleju, czujnik ciśnienia paliwa wpięte do EMU - daje to wiele fajnych opcji dzięki którym można zabezpieczyć motor przed awarią.
 
 3) Stwierdziłem, że sprawdzę na własnej skórze jak działa spiek 3 łopatkowy i zleciłem zrobienie takiego w AAronexie. Jestem ciekaw czy będzie totalnie 0-1 sprzęgło czy jednak będzie coś pomiędzy.
 
   
 4) Jak już jesteśmy przy napędzie to ponownie zmodyfikowałem skrzynie biegów. Ostatnio dotarłem do pewnych informacji i pojawiła się opcje na lepsze pierwsze dwa biegi. Tak więc wpadły biegi z Pumy 1,7 z biegami 3,15 i 1,93 vs 3,58 i 2,04. Reszta biegów bez zmian, główne z Fiesty MK7.
 
   Krótszej skrzyni na ori gratach złożyć już się nie da.
 
 5) Ostatnio wertując allegro trafiłem na ori nowy bak do mk3,5. Po krótkim zastanowieniu kupiłem go, do kompletu wpadnie kosz pompy z pływakiem z Fiesty MK5 na elektronicznym liczniku i 4 barowa, 100l/h pompa z Focusa MK1. Paliwa powinno być w zapasie.
 
 
     
   
 6) Zamówiłem też graty potrzebne do budowy kolektora wydechowego według wyliczeń. Przy okazji kupiłem v-bandy i pręty na wieszaki z rurą 63mm na budowę reszty wydechu. Musze jeszcze przeanalizować jakie tłumiki kupić. Zastanawiam się czy nie wybrać czegoś z oferty Rm Motors. Cały wydech oczywiście z kwasa co by z rudą chociaż nie było problemów
   
   
 7) planuje jeszcze podziałać nad top mountami przednich kolumn, tak aby można było wyregulować negatyw i kąt wyprzedzenia sworznia zwroticy (camber i caster). Czekam na info od znajomego który ma dostęp do maszyn aby to ogarnąć.
 
 Jak widać nazbierało się gratów, roboty jest od groma. Chciałbym do wiosny 2020 ogarnąć auto na gotowo. Mam nadzieje, że tym razem się uda.
 |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2019,  07:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robi się grubo  powodzonka |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dual   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 03 Lis 2012
 Posty: 168
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2020,  08:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Piekna robota! Szczególne jeśli chodzi o glowicę i skrzynię biegów 🙂
 Na Emu i itb 2ka z przodu pęknie na pewno 😁
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2020,  12:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolejne puzzle ale Fiesta niestety dalej w proszku... :( 
 Myślałem, że już nie będę grzebał skrzyni ale jak przejechałem się Durateciem na skrzyni z głównym 4,56 to stwierdziłem, że kręcąc pod 8tys rpm skrzynia jest dalej za długa...
 
 Tak więc wpadło customowe przełożenie główne zrobione w Polsce przez firmę M-Drive.
 Było 4,56 a jest 5,18
  Vmax przy 7750 rpm to niecałe 190km/h   Fajną kwestią jest prosty ząb na przekładni - skrzynia będzie pięknie rajdowo wyć
   
 
    |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Nesor   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 306
 Skąd: KRAKÓW
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |