Przesunięty przez: trzeci 7 Kwi 2019, 13:38 |
silnik Ecoboost hybrid |
Autor |
Wiadomość |
PrzemKo80
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 124 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
AnonimowyAlkoho
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 103 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Kwi 2019, 19:23
|
|
|
Myślę że warto czekać |
|
|
|
|
wujekcybul
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Kwi 2019, 08:58 Re: silnik Ecoboost hybrid
|
|
|
IMO nie warto lekko plus 10k moze nawet 15k drozej od 1.0 EB. Lepiej kupic 100KM i zrobic chip i jeszcze zostanie na DP bez GPF. |
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Kwi 2019, 11:23
|
|
|
Nie warto czekać, bo:
- ten micro hybryda nie wiele daje - patrz suzuki swift
- cena pójdzie mocno do góry
- oszczędności będą bardzo małe |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Kwi 2019, 21:35
|
|
|
Zgadzam sie w 100% z msky |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2019, 11:13
|
|
|
Sam mam micro micro hybrydę w maździe i w teorii:
1. oszczędza to akumulator - nasze fiesty ładują się podczas hamowania silnikiem, tak samo robi mazda, ale do szybkiego ładowania ma oddzielny kondensator, dzięki czemu akumulator nie dostaje super mocnego gwałtownego strzału z alternatora
2. oszczędza paliwo.
W praktyce są 3 osoby w moim biurze z tym systemem i jedna wymienia akumulator po 5 latach, ja wymieniłem po roku, a kolega po 3 miesiącach od zakupu. A spalanie podobno maks 0.8 l na 100 km da się oszczędzić - o tyle w mojej maździe oszukuje właśnie komputer spalania. Większość ludzi tego nie zauważy.
Natomiast w fieście będzie dodatkowo silnik elektryczny zblokowany z silnikiem spalinowym i to na pewno pomoże w strzale z momentu obrotowego zanim turbina się zdąży rozkręcić. Tylko
a) ten silnik elektryczny będzie miał malutki moment obrotowy, zgaduję że okolice 30 Nm, bo gdyby to było 80 i więcej to zmieniam zdanie
b) cały system będzie ważyć zgaduję okolice 50 kg minimum (zależy jak duży będzie magazyn prądu (kondensator/bateria)).
Wg mnie dopłata do systemu hybrydowego może się zwrócić w kilka lat, jeśli ktoś mieszka w dużym mieście (nie obok dużego miasta:-) i musi jeździć w godzinach szczytu (np. ma dzieci, które same do szkoły nie dojadą). Gdyby system dawał tylko średnio 1l/100 km, oszczędność roczna przy przebiegu 10 000 km w mieście to okolice 500 zł. I tu wszystko rozbija się o cenę - bo jeśli hybryda będzie kosztować 5000 zł więcej, to amortyzacja zajęłaby statystycznie 10 lat i tu zgadzam się, mało kto się tym zainteresuje.
Ale żyjemy w UE, jeśli ford nie sprzeda dużo fiest w wersji hybrydowej, wtedy zapłaci srogie kary - musi zachęcić klientów, a może nawet usunie wersje zwyczajne z cenników. I niestety to drugie jest całkiem prawdopodobne - ford słynie z zamykania nawet dochodowych linii modelowych (co chyba miesiąc ostatnio zamyka produkcję jakiegoś modelu/fabrykę). |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2019, 11:54
|
|
|
Znalazłem w niemieckej prasie sprzed 6 h, że fiesta dostanie 50 Nm z silnika elektrycznego. To prawie równo pomiędzy tym co szacowałem, a co uważam, że byłoby dość odczuwalne
Dla przypomnienia 1.0 100KM ma obecnie okolice 170 Nm. Ciekawe, czy pojawi się ten samochód jako demo w salonie w Warszawie? To nie jest takie oczywiste, bo chyba fiesty ST do dziś nie ma (?). |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 13 Kwi 2019, 17:40
|
|
|
Ciekawie napisane.
Jak chciałem kupić swifa 1.2 hybrid to sprzedawca powiedział, że system jest sprzedawany po kosztach, bo i tak zarabiają na tańszych wersjach 52 tys zł, więc jak biorą 59 tys zł za topową odmianę silnika 1.2 z mildem to jest to czysta okazja...
Ford pewnie będzie robić podobną strategię. Zarobi na trendach, a w titaanium straci... (mniej więcej). Liczy się ilość sprzedanych aut, a nie ich wartość jednostkowa dla UE.
Osobiście za 4 lata pewnie będę brać bardziej hybrydę i automat pod uwagę niż milda. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Kwi 2019, 07:28
|
|
|
O widzisz, czyli to samo u każdego producenta. Za 2 lata każdy producent w UE ma mieć średnią emisję CO2 95 gr na 1 km. Bez elektryków/plug in hybryd tego nie spełnią.
A jeździłeś tą mild hybrydą suzuki - miałeś porównanie? Bo ciekawi mnie ten moment silnika elektrycznego - czy jest odczuwalny. Np w yarris hybrid w ogóle - też rozmyślaliśmy nad nim, ale fiesta wygrała wszystkim (ceną, wyglądem, przyjemnością z jazdy, nowoczesnością, wyposażeniem, gwarancją) poza spalaniem |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15 Kwi 2019, 19:50
|
|
|
Tak jeździłem swiftem 1.2 hybird. W sumie 2 jazdy testowe u 2 dilerów w Warszawie.
Raz jechałem całe 12 km wersją hybrid, a raz zwykłą prawie 20 km, obie 90 KM.
Jeden i drugi pokazywał 5,5 litra przez ten kawałek.
Nie czułem różnicy, oprócz tego, że za drugim razem poczułem jak bardzo boli mnie kręgosłup od tego "tłuczka" - twarde zawieszenie.
spalanie hybird
Co do yarisa hybrid też myślałem o nim, ale przegrał brakiem podgrzewanych foteli i słabymi światłami bez ledów! Nawet zwykła wersja 1.5 nie była dla mnie atrakcyjna cenowo.
Ford miał w zasadzie to co napisałeś |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 08:03
|
|
|
Wg raportów spalania, które zalinkowałeś, oszczędność na soft hybrydzie to około 0.5 l/100 km. Słabo.
Z drugiej strony jak porównam spalania samochodów benzynowych dziś, a 15 lat temu, to widzę sporą przepaść. Widać te małe kroki sporo dają. Zresztą nasze ecoboosty na trasie palą już bardzo mało, a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Kwi 2019, 08:38
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie. |
No nie wiem czy tacy szczęśliwi, biorąc pod uwagę, że większość narzeka na odłączanie cylindra (zarówno w 1.0 jak i 1.5 w Focusie). Niby też to mam - jeżeli faktycznie - to na pewno o spalaniu w okolicach 4 litrów nie ma mowy, chyba że masz na myśli 4,5 - 4,9. Czyli podobne wyniki jakie robił "stary" 1.0 EcoBoost we Fieście mk7 FL bez odłączanego cylindra. Już nawet start-stop przy tym staje się użyteczny, bo przynajmniej samochód nie smrodzi stojąc na światłach. Ślepa uliczka. Na testach coś się urwie, ale niestety w realnej jeździe większość eko-wspomagaczy się nie sprawdza. |
|
|
|
|
BRUNNER
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019 Posty: 69 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Kwi 2019, 09:31
|
|
|
Jestem ciekawy czy posiadacze 1.0 czują jakoś to odłączanie cylindra... Ja jakoś nie mogę tego zauważyć... |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Kwi 2019, 11:37
|
|
|
Też tego nie odczuwam, podobno w Focusach 1.0 i 1.5 są wyczuwalne jakieś drgania. W sumie bym się nie zdziwił jakby we Fiestach nie było tego osiągnięcia techniki. |
|
|
|
|
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Kwi 2019, 21:05
|
|
|
mskgs napisał/a: | Wojtek Wawa napisał/a: | a ci szczęśliwi z odłączanym cylindrem to w ogóle mieszczą się w okolicach 4 litrów na 100 km na spokojnej trasie. |
No nie wiem czy tacy szczęśliwi, biorąc pod uwagę, że większość narzeka na odłączanie cylindra (zarówno w 1.0 jak i 1.5 w Focusie). Niby też to mam - jeżeli faktycznie - to na pewno o spalaniu w okolicach 4 litrów nie ma mowy, chyba że masz na myśli 4,5 - 4,9. Czyli podobne wyniki jakie robił "stary" 1.0 EcoBoost we Fieście mk7 FL bez odłączanego cylindra. Już nawet start-stop przy tym staje się użyteczny, bo przynajmniej samochód nie smrodzi stojąc na światłach. Ślepa uliczka. Na testach coś się urwie, ale niestety w realnej jeździe większość eko-wspomagaczy się nie sprawdza. |
Narzeka? Co im w tym przeszkadza? |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Kwi 2019, 08:12
|
|
|
Tak jak pisałem, podczas gdy jeden cylinder jest odłączony czuć wibracje/drgania. |
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Kwi 2019, 14:03
|
|
|
mskgs napisał/a: | Tak jak pisałem, podczas gdy jeden cylinder jest odłączony czuć wibracje/drgania. |
W jakich zakresach obrotów?
Z którego miesiąca masz auto? |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2019, 21:18
|
|
|
msky napisał/a: |
W jakich zakresach obrotów?
Z którego miesiąca masz auto? |
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=294595
Ja nic nie czuję, a jestem wyczulony na takie rzeczy. Samochód mam wyprodukowany w maju 2018, już z GPF-em. W sumie nie zdziwiłbym się, gdyby Fiesta nie miała tego wynalazku. |
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 22 Kwi 2019, 11:07
|
|
|
Mój jest z czerwca też ma GPF, ale poniżej 1800-1900 obr. wibruje, stąd moje pytanie |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Kwi 2019, 23:08
|
|
|
Tam pisali coś koło ~2000-2200 z tego co pamiętam. Akurat wibracje przy obrotach < ~1800 są normalne w 1.0, "Ten Typ Tak Ma" jak to mówią. |
|
|
|
|
|