| 
		Szarpanie silnika przy 2 tyś. obrotów normalne czy usterka? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 oliver01  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`17 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/100KM 
                  Imię: Olo 
                  Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 2 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2019,  08:52   Szarpanie silnika przy 2 tyś. obrotów normalne czy usterka?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witajcie. Jestem świeżym posiadaczem fiesty mk7 2017r 1.0 ecoboost 100km przebieg 43tys. Ciekawi mnie fakt czy u was też tak jest mianowicie w samochodzie trzeba strasznie często zmieniać biegi gdyż przy spadku obrotów do 2 tyś silnik jakby się dlawil. Czy u was też tak jest i czy to normalna kultura pracy tego silnika? Powyżej 2 tyś przyspiesza prawidłowo i daje przyjemność z jazdy. Jazda na 5 biegu przy 2 tyś daje odczuć jakby silnik się trzasl. Spotkał się ktoś z czymś takim czy to ja jestem przewrazliwiony? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jarek_m  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: WrocLove 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2019,  09:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
Może trzeba go nieco "przepędzić" - tzn. kilkadziesiąt km z obrotami rzędu 3500-4000/min z uwagi na zapchany katalizator.
 
Masz wiedzę o stylu jazdy poprzedniego właściciela/właścicielki i jakie trasy ten samochód głównie pokonywał?
 
Masz możliwość podpięcia pod stację diagnostyczną?
 
Pozdrawiam
 
 
Edit - czy ta wersja posiada filtr GPF? | 
             
						
				_________________ Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 oliver01  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`17 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/100KM 
                  Imię: Olo 
                  Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 2 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2019,  10:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Samochód stał 7 miesięcy bo był po kolizji. Jeździł po mieście nim dostawca pizzy. Mam go drugi dzień i tak obserwuje narazie jak się zachowuje. Przegonie go trochę zobaczymy jak bedzie. A jeszcze jedno pytanie. Samochód ma tempomat który działa i wszystko jest ok natomiast nie zapala się kontrolka tempomatu. Co dziwne po przeleceniu klucza święci się dioda i gaśnie czyli kontrolka sprawna. Nie święci tylko po wlaczeniu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2019,  23:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To jest litrowy silniczek,,, i ciężka buda, on jest doładowany i aby doładowanie coś dawało to musi się kręcić,,, tak mnie się wydaje | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2019,  20:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wersja 100-konna to padaka. Sztucznie ograniczona moc, osiągana przy ok. 3800rpm. Potem prosta kreska, więc moment leci na pysk aż do 6krpm. Sprawdzić czy sprint do setki zajmuje 11-12 sekund. Jeśli się mieści, rozważyć 2 opcje:
 
a) zostawiasz jak jest
 
b) robisz chipa
 
 
Jeśli do setki masz 20 sekund czy ileś, to coś jest z autem nie w porządku i trzeba zacząć od diagnostyki kompem. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.