ToPYK
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Środa WLKP
|
Wysłany: 6 Lip 2019, 18:41 [MK3] Fiesta 91 1.3 z gaźnikiem weber
|
|
|
No i stało się. Na 30 urodziny silnika facet wjechał mi na rondzie w bok. Nie mam zamiaru naprawiać kasty.
Mam na sprzedaż silnik 1.3 (wychodzący miedzy 89 a 91 r) bez katalizatora z dwukomorowym gaźnikiem weber. Silnik nigdy nie jeździł na gazie, nigdy nie brał oleju ani cieczy chłodzącej. Żadnych zmian, tylko fabryka. Mam go od pierwszego właściciela, kupiony w 91 roku w salonie we Wrocławiu. W 2011 roku na 20 urodziny silnik przeszedł remont ale nie kapitalny (nie było takiej potrzeby). Głowica nie była odkręcana, ciśnienie na cylindrach jak w fabryce. Wymieniłem wszystkie uszczelki: miski olejowej, pompy wody, pompy paliwa (jest mechaniczna), 2x uszczelniacz wału, uszczelki kolektorów, uszczelki gaźnika i pewnie coś czego już nie pamiętam.
Gaźnik był u regulacji. Świece i przewody nowe (cewka oryginalna z 91 r). Koło zamachowe było u wyważenia w raz z nowym kompletnym sprzęgłem (LUK). Olej wymieniany co 8 tys (SHELL 10w40). Z każda wymianą oleju regulowałem zawory. Spalanie silnika między 6,5 do 7,5 L (można mniej, ale ja go zawsze cisnąłem). Silnik suchutki, żadnych wycieków.
Oczywiście do silnika dodaje skrzynię, zbiornik paliwa (lepiej go mieć, nie ma pompy ale ma czujnik poziomu paliwa), wentylator chłodnicy, zbiornik płynu chłodzącego, pełną wiązkę elektryczna w raz z oryginalnym fabrycznym licznikiem. Pełna wiązka to znaczy wszystko, czyli pełna nie przecięta wiązka elektryczna z całego auta w raz z bezpiecznikami i nową stacyjką (elektryczne szyby itp. wiązka z wersji CLX) (choć do odpalenia silnika wystarczy tylko moduł zapłonowy, dwa kable i chodzi . Dodatkowo daje 3 moduły zapłonowe (czerwone).
Na liczniku jest 87 tys. Poprzedni właściciel (mój znajomy) twierdzi, że nie zrobił nim 100 tys. bo jeździł nim tylko po Wrocławiu ale kto to wie, więc w najgorszym wypadku silnik ma przejechane 287 tys. W najlepszym 187 tys. Ja przez 10 lat zrobiłem na nim 60 tys. więc może coś w tym jest.
Skrzynia biegów również była u remontu, jednak ze względu na znikome zużycie wymienione zostały tylko łożyska i uszczelniacze. Sprzęgło chodzi idealnie.
Jak ktoś by chciał to oddam cała kastę (ubezpieczenie do listopada). Mam w niej nowe zawieszenie (tuleje, wahacze, nowe sprężyny i amortyzatory gazowe), i nowe idealne hamulce.
Wszystkie części w silniku są oryginale z 91 roku. Generalnie silnik ma powera i zawsze dawał mi frajdę. Jest cały czas zamontowany w aucie. Odpalam go co kilka dni.
GRATIS - zegarek cyfrowy do MK3 ;]
krzysztofciesie@gmail.com |
|