|
[MK5] Czarna bestia 1.6 Sport |
Autor |
Wiadomość |
kidx
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 30 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Paź 2019, 17:20 [MK5] Czarna bestia 1.6 Sport
|
|
|
Nie ukrywam, że zarejestrowałem się na forum w związku z zamiarem wyczyszczenia garażu z pozostałości po samochodzie, który już dawno temu zmienił właściciela ale korzystając z okazji napiszę o nim parę słów, bo bardzo miło wspominam okres jego eksploatacji.
1. NICK: kidx
2. IMIĘ: Tomek
3. MODEL: Ford Fiesta
4. WERSJA: 1.6 Sport
5. ROCZNIK: MK5 2000 r.
6. SILNIK: 1.6 16V 103 KM
7. OPIS AUTA:
W lipcu 2013 r. w związku z niespodziewanym zgonem posiadanego przeze mnie Focusa (Mk1, 1.8 TdCI) zmuszony byłem szybko znaleźć sobie szybko coś na dojazdy do pracy. W zamierzeniu miało być to auto małe, za niewysoką cenę ale też w miarę żwawe, bez jakiejś dramatycznej różnicy w dynamice w porównaniu z Foczką (po chiptuningu było 124 KM i 304 Nm). Trafiła się Fiesta od studenta, samochód który więcej stał niż jeździł (co było widać i co potwierdził rzeczoznawca), co miało swoje plusy (niewielki przebieg, nie zajechane) ale i minusy (przede wszystkim korozja - na zewnątrz, pod maską, metalowe przewody itp.... ). Właściciel nie eksploatował nadmiernie samochodu ale też niespecjalnie inwestował w normalną eksploatację, w związku z czym na dzień dobry trzeba było trochę zainwestować w różne mniejsze i większe drobiazgi (elementy zawieszenia, tarcze i klocki, świece, opony). A przy okazji inwestowania nie oparłem się pokusie różnych usprawnień. Samochodem jeździłem przez 2 lata i pewnie jeździłbym dłużej, gdyby nie jakieś fatum, które ciążyło nad Fiestką; w 2014 r. w odstępie kilku miesięcy dwa razy dostałem strzał w bagażnik, po których zmieniły mi się nieco poglądy na temat tego, czym chcę jeździć (od tego czasu samochód ma swoje ważyć i mieć odpowiednio dużą strefę zgniotu z przodu i z tyłu).
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: przyciemnienie szyb bocznych tylnych i tylnej, usunięcie ognisk korozji z nadwozia, obniżenie zawieszenia, wymiana bocznych kierunkowskazów na białe (w środku żarówki LED), żarówki świateł pozycyjnych LED, wymiana zużytych i porysowanych lamp (zamienniki produkowane dla Boscha przez Automotive Lightning), opony Toyo Proxes PXT1R, lakierowanie kierownicy (odświeżenie koloru czerwonego skóry)
b. mechaniczne: amortyzatory Bilstein B4, sprężyny Vogtland (40/40), wkładka filtra powietrza K&N, klocki hamulcowe EBC Green Stuff a potem Ferodo Premier, tarcze hamulcowe EBC Standard a potem ATE Powerdisc, inne naprawy i wymiany eksploatacyjne
c. audio: adaptery na 16cm i głośniki (nie pamiętam już jakie) z przodu + głośniki Helix Blue 13cm z tyłu, radioodtwarzacz Sony 4x50W (nie pamiętam modelu)
d. inne: wymiana fotela kierowcy na Sparco R100 (wraz ze stelażem, który miał być dedykowany ale nie do końca taki był ;P ) wymiana żarówek oświetlenia wnętrza na LED-owe
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
Były różne plany ale życie je zweryfikowało i ostatecznie Fiestka zmieniła właściciela a ja przesiadłem się w rodzinne kombi jakich wiele na ulicach. Małego czarnego diabła wspominam z sentymentem (potrafił narobić hałasu i zamieszania, jak się przycisnęło) ale z drugiej strony nauczony przykrym doświadczeniem i widząc co się teraz dzieje na ulicach nie wyobrażam sobie wożenia w takim samochodzie siebie i dziecka.
10. FOTKI
bonusowa fotka tuż po wymianie fotela na Sparco:
Oryginalny plastik maskujący szynę fotela nawet dość dobrze pasował do szyny Sparco. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Lis 2019, 21:59
|
|
|
Ile taka fotelowa przyjemność wyszła? I ile roboty z podmianką? Plug & play? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kidx
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 30 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Lis 2019, 19:35
|
|
|
Sam fotel kosztował okrągłe 1000 zł, do tego szyny za 150 zł i mocowanie Sparco za 350 zł (z tym że to są ceny wg stanu na 2015 r., zerknąłem teraz w internetach i widzę że jest drożej).
Mocowanie miało pasować plug&play ale okazało się, że pasuje idealnie z przodu oraz z tyłu z lewej strony, a prawa wisi jakieś 3 cm nad podłogą. Sytuację uratował stalowy ceownik kupiony w Obi z nawierconymi otworami, który pełnił rolę dystansu. Gdyby nie to, to w sumie nie jest to jakaś strasznie czasochłonna zabawa - o ile śruby mocujące oryginalny fotel nie są zapieczone na amen, to jest kwestia ich wykręcenia, rozpięcia kabla napinacza pasów, wyjęcia fotela, o ile pamiętam jeszcze przełożenia oryginalnego zapięcia pasa bezpieczeństwa, wkręcenia mocowania fotela, dokręcenia szyn do fotela, jego włożenia i przykręcenia do mocowania.
Dodatkowym problemem, którego nie udało się rozwiązać ani mnie ani elektrykowi z warsztatu była świecąca kontrolka airbagu w związku z demontażem napinacza pasów. Próbowałem patentu z opornikami ale nic to nie dało.
Ogólnie byłem bardzo zadowolony z tej przekładki - trzymanie boczne poprawiło się nieporównywalnie, do tego przyzwoity komfort i rasowy wygląd. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Lis 2019, 21:54
|
|
|
Mówisz o przełożeniu zapięcia pasa, a potem o kontrolce airbagów - coś mi tu umyka. Zapięcie jest przecież realizowane na napinaczu piro. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kidx
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 30 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lis 2019, 12:52
|
|
|
Puff napisał/a: | Mówisz o przełożeniu zapięcia pasa, a potem o kontrolce airbagów - coś mi tu umyka. Zapięcie jest przecież realizowane na napinaczu piro. |
Nie pamiętam już niestety, na czym polegał problem. Przejrzałem jeszcze raz wszystkie fotki zamontowanego fotela ale jak na złość nie mam żadnej pokazującej dokładnie sposób montażu zapięcia. Z jakiegoś powodu nie mogłem wpiąć kostki. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Lis 2019, 13:04
|
|
|
Ok, to może inaczej - czy Sparco ma swoją pirotechnikę czy przekładałeś ją z oryginalnego fotela? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 3 Lis 2019, 13:12
|
|
|
Problemem była odpięta poduszka.
W fordzie jest to robione przez kondesator z rezystorem w szeregu .
Model to opanował po montażu Recaro z pumy |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Lis 2019, 17:53
|
|
|
Kojarzysz może wartości elementów? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kidx
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 30 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lis 2019, 22:19
|
|
|
modell1 napisał/a: | Problemem była odpięta poduszka.
W fordzie jest to robione przez kondesator z rezystorem w szeregu .
Model to opanował po montażu Recaro z pumy |
O to to! Dzięki za naprowadzenie, teraz już zaczęło mi świtać - mocowanie przełożone było razem z nabojem piro i faktycznie za migającą kontrolkę odpowiedzialny był brak airbaga w fotelu Sparco. Trochę pokręciłem we wcześniejszym wpisie... lata lecą a pamięć płata figle. Szkoda że wcześniej nie wiedziałem, że potrzebny jest jeszcze kondensator. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Lis 2019, 07:56
|
|
|
A, dobra, czyli jak się ma wersję dwupoduchową, to się przejmować niczym nie trzeba. Całkiem spoko. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 4 Lis 2019, 17:44
|
|
|
Dokładnie tak. Jak dobrze pamiętam to pisałem u siebie |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|