| 
		czujnik ciśnienia oleju a kontrolka | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kkkttt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`15 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Dołączył: 27 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lis 2019,  23:24   czujnik ciśnienia oleju a kontrolka
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam klubowiczów,
 
 
to mój pierwszy post i nie ukrywam, że bardzo potrzebuję Waszego wsparcia w nierównej walce z serwisem.
 
 
Autko po przejechaniu około 40.000 km od nowości zaczęło wydobywać mocne stuki spod maski.
 
Żadna kontrolka się na desce ani razu nie zapaliła, nie było żadnych oznak słabnięcia silnika - w skrócie wszystko działało jak należy.
 
 
Po odstawieniu auta do serwisu diagnoza: uszkodzony silnik przez brak smarowania.
 
 
Serwis twierdzi, że kontrolka ciśnienia oleju działa prawidłowo i zignorowałem to że się świeci (co jest nieprawdą, jak wyżej wspominałem nic się nigdy nie zapaliło).
 
 
Oczywiście nie zgadzam się z taką diagnozą bo jest zupełną nieprawdą.
 
 
i teraz pytania do Was   
 
- czy zdarzyły Wam się sytuacje nieuczciwej diagnozy serwisu?
 
- czy zdarzyło Wam się, że oleju w silniku nie było i jednocześnie kontrolka ciśnienia oleju się nie zapaliła
 
- jeżeli na powyższe pytanie odpowiedź 'brzmi' tak to co mogło być powodem tego, że kontrolka nie zadziałała?
 
 
z góry dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie tego posta i każdą ewentualną wskazówkę i podpowiedź!!! 
 
 
ps.
 
mam też opinię biegłego którego opłacił FORD i który twierdzi, że olej wyciekł w wyniku usterki ale kontrolując regularnie poziom oleju w bagnecie można było ten problem wychwycić. Mogę udostępnić jeżeli ktoś miałby chęć się zagłębić. Łącznie 15 stron ale większość to zdjęcia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lis 2019,  21:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kontrolka jest od CIŚNIENIA oleju nie od jego ilości, może być dobre ciśnienie w układzie, ale oleju być za mało przez co smarowanie jednak może być nieprawidłowe,,,
 
 
Nieuczciwy serwis to temat rzeka,,, więc jak czujesz ze coś nie tak, to lokalnie namierz taki z dobra rekomendacją,,,
 
 
Jeżeli faktycznie był wyciek, i odstawiłeś auto do servisu z usterką silnika i jednocześnie że tak powiem suchym bagnetem, to trochę pozamiatane wydaję mi się niestety :( | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lis 2019,  20:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | znane są przypadki że silnik uległ zatarciu pomimo prawidłowego smarowania. Wyciek oleju mógł wystąpić nagle z magistrali oleju, lub źle dokręconego filtru oleju. Pytanie moje jest następujące, w którym miejscu jest widoczny ślad po nieszczelności i wycieku oleju? | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkkttt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`15 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Dołączył: 27 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lis 2019,  14:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  | znane są przypadki że silnik uległ zatarciu pomimo prawidłowego smarowania. Wyciek oleju mógł wystąpić nagle z magistrali oleju, lub źle dokręconego filtru oleju. Pytanie moje jest następujące, w którym miejscu jest widoczny ślad po nieszczelności i wycieku oleju? | 	  
 
 
zgodnie z ekspertyzą wycieki są w miejscach:
 
- wnętrze obudowy filtra powietrza szczególnie jego pokrywa i rura łącząca filtr z obudową przepustnicy
 
- wkład filtrujący
 
- powierzchnie denek wszystkich tłoków pokryte były grubą warstwą nagaru | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkkttt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`15 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Dołączył: 27 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lis 2019,  14:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Piotr13 napisał/a: | 	 		  Mimo tego,że kontrolka jest od ciśnienia to przy niskim poziomie w misce olejowej na zakrętach będzie błyskać bo będą chwilowe przerwy w podawaniu. Druga sprawa to czy w tym modelu nie występuje też kontrolka poziomu prócz ciśnieniowej ? 
 
Tak czy owak jeżeli walnięte są panewki(a stuki na to wskazują) to jest to z reguły zdarzenie dość nagle .Przy silniku pracującym na wyższych obrotach od momentu zapalenia się tej lampki do uszkodzenia panewek mamy jakiejś 10-20 sekund na wyłączenie silnika.  
 
Jeżeli chcesz iść na drogę sądową musisz wnioskować o własną ekspertyzę rzeczoznawcy ,która też niekoniecznie może być dla Ciebie korzystna. W instrukcji fabrycznej jest podane jak często poziom płynów eksploatacyjnych należy sprawdzać i jeżeli nie było to robione to kicha. | 	  
 
 
cześć,
 
 
w tym modelu nie ma kontrolki od poziomu oleju - można go sprawdzić tylko na bagnecie.
 
Cały myk polega na tym, że ta kontrolka się nie zapaliła, nawet na zakrętach, nawet podczas ruszania i hamowania. Gdyby było inaczej nie zawracałbym sobie tym tematem głowy.
 
Dodam jeszcze, że auto jest na gwarancji więc dziwi mnie podejście serwisu bo nawet z ekspertyzy wynika, że olej nie ubywał w skutek normalnej eksploatacji (0.5 l /1000 km zgodnie z instrukcją) ale wyciekł w związku z awarią (dlatego brudny jest np. filtr powietrza).
 
Do tego lakoniczne stwierdzenie, że wyciek oleju w związku z awarią był 'powolny' i gdybym kontrolował poziom oleju to na pewno bym to wyłapał. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkkttt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`15 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Dołączył: 27 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lis 2019,  14:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  Kontrolka jest od CIŚNIENIA oleju nie od jego ilości, może być dobre ciśnienie w układzie, ale oleju być za mało przez co smarowanie jednak może być nieprawidłowe,,,
 
 
Nieuczciwy serwis to temat rzeka,,, więc jak czujesz ze coś nie tak, to lokalnie namierz taki z dobra rekomendacją,,,
 
 
Jeżeli faktycznie był wyciek, i odstawiłeś auto do servisu z usterką silnika i jednocześnie że tak powiem suchym bagnetem, to trochę pozamiatane wydaję mi się niestety :( | 	  
 
 
no niestety tak było - nie byłem świadomy wycieku oleju bo kontrolka ciśnienia się nie zapaliła.
 
W momencie gdy rozległy się stuki spod maski oddałem auto do serwisu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lis 2019,  14:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z tego co piszesz wynika że olej gromadził się w filtrze powietrza poprzez przewody odpowietrzania.  Według mnie silnik już wcześniej miał jakąś usterkę | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piotr13  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Focus 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 14 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Kościan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lis 2019,  14:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Poszukaj rzeczoznawcy PZMOT  najbliżej siebie i dowiedz się jak wyglądają sprawy . Zapłacisz trochę za opinię ale będziesz wiedział czy warto płacić za ekspertyzę i iść do sądu. Naprawa czy wymiana silnika to spore koszty a jeżeli auto jest na gwarancji to do tej usterki,która spowodowała uszkodzenie Ford jednak powinien się poczuwać. Sprawdź czy były też jakieś akcje przywolawcze związane z tym tematem w innych krajach i u nas. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kkkttt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`15 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Dołączył: 27 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Gru 2019,  20:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szukałem akcji przywoławczej ale nic nie było.
 
Spróbuję z tym PZMOT.
 
Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi!    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |