| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| Niedogrzany układ chłodzenia podczas jazdy 1.4 EFI (F4B) |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2020,  02:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt, Wiem o co chodzi  No ja akurat mam czujnik z zieloną obwódką, czyli taką jak ma tu być. No i tak jak dodałem - trzy różne czujniki ( jeden używany i dwa nowe ) a wskazanie te same. Śmiało więc zakładam że wskaźnik działa książkowo. A w tym zaworku wewnątrz obudowy termostatu nie widzę nigdzie tej osławionej kuleczki. Dlatego coraz śmielej przypuszczam usterkę tego zaworku. |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2020,  22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | No wiesz, temperatura była mierzona i nie dobijała do 90 stopni, ale tylko podczas jazdy, na postoju było OK,,, i z doświadczenia wiem że jak na postoju jest OK a podczas jazdy jest "niedogrzany" to wyjściem jest wyższy termostat i nie ma co kombinować, czemu jedne jednostki mają tak a inne takie same mają inaczej nie wiem,,, tak samo tylko raz mierzyłem temperaturę i między początkiem NORM a końcem nie ma nawet 10 stopni różnicy,,, tyle że to było w starych mk1 i silnikach 1,0 czy 1,1,,, działa to tak że jak masz termostat 88 stopni to on się otwiera trochę za połowa skali i temperatura spada na początek tej normalnej, ten termostat już się ni zamyka, i tak lekko otwarty trzyma te 85 na silniku,,, jak wsadzisz 92 (przykładowo) to ten się otwiera przy końcu NORM i temperatura spada, ale na tyle że on się zmyka i w efekcie temperatura się utrzymuje od połowy do końca NORM i tak się buja,,, 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Bo uwalony termostat jak najbardziej mieści się w polu normal, a sytuacja wcale taka normal nie jest ;-) | 
 
 Z kolorami czujników masz vegetagt rację,,,
 
 
 Wąż za termostatem będzie się robił powoli ciepły zamiast być chłodny i zrobić się gorący kiedy termostat się otworzy, a to dlatego ze ten zaworek będzie przepuszczał płyn,,, działa on zazwyczaj tek ze kulka sobie lata i jak jest powitrze to ono przechodzi dzięki temu układ się odpowietrza,,, jak przeleci powietrze i poleci płyn to "ciągnie" kulkę za sobą i zaworek się zamyka,,, 	  | FIESTA Moondust napisał/a: |  	  | A w tym zaworku wewnątrz obudowy termostatu nie widzę nigdzie tej osławionej kuleczki. Dlatego coraz śmielej przypuszczam usterkę tego zaworku. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lut 2020,  16:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, Dokładnie - pomiędzy polem NORM jest mała różnica w temperaturze. Ja jednak nie dałem za wygraną i zmodernizowałem obudowę. Efekt jest lepszy niż zadowalający  Wszystko wróciło do normy. W zaworku nie było tej kulki dlatego płyn cały czas był podawany na duży obieg z pominięciem termostatu. Na upartego można było zregenerować ten zaworek (foto nr1). Wybrałem jednak inne rozwiązanie - zaślepienie otworów podających płyn poza termostatem. To metoda wspomniana już choćby na Forum Escorta. Używano tam jednak nie zawsze pewnych materiałów do zaślepienia. Ja użyłem specjalistycznego kleju o właściwościach aluminium / stopu aluminium (foto nr2). Trzeba pamiętać żeby nie zasklepić dolnego podłużnego kanału bo nie będziemy mieć ogrzewania (foto nr 3 - zaznaczony na niebiesko; na czerwono kanały do zaklejenia). Na kolejnym zdjęciu można już zobaczyć zaślepione kanały. Na przedostatnim zdjęciu zestawienie termostatu nr 1 z otworami i nr 2 zmodernizowanego. A końcowe foto to zadowalający efekt modernizacji i poprawy fabryki  Mam nadzieję że ktoś kiedyś skorzysta z tych rad bo silnik ten był montowany także w Fiestach. Choć o walce z tym felerem jakoś głośniej za sprawą Escorta. 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
  |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lut 2020,  22:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | To teraz czekamy do lata i temperatury powietrza rzędu 35st   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lut 2020,  22:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, No jeszcze na to chwilę poczekam, ale jestem jakoś spokojny o to  w mojej głowie zrodziła się też wizja odtworzenia tego zaworku. Lecz szybszym rozwiązaniem było zaklejenie tych dziur. Więc w przypadku powtórki takich zachowań w mojej Futurze 1.4 EFI mam już sprawdzony patent na wyleczenie. |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | SCHWARZ 1.4S   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 13 Lut 2019
 Posty: 141
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lut 2020,  19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo fajny patent i grunt, że się sprawdza. Jak będę mieć w przyszłości podobne objawy, a wymiana termostatu nie pomoże to też zastosuję ten patent w CVH. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Kwi 2020,  09:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Słowo jeszcze o drobnej modernizacji wprowadzonej w odpowiedzi na grzanie silnika przy wysokich prędkościach. Potrafił się nawet załączyć wentylator podczas jazdy. Problem został rozwiązany przez wywiercenie kanaliku średnicy 2mm w górnym zaklejonym kanale wodnym obudowy termostatu (zdjęcie poniżej). Teraz temperatura utrzymuje się cały czas w pożądanym zakresie. 
  |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2020,  13:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżdżę już dłuższy czas z przeróbką obudowy termostatu w różnych warunkach atmosferycznych. Mogę więc potwierdzić, że wszystko działa tak jak powinno. Nie grzeje się nadmiernie przy wysokich temperaturach oraz wyższych obrotach silnika. W chłodniejsze dni też ma normalną zalecaną temperaturę pracy. Tak więc przeróbka jak najbardziej udana. |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |