| Przesunięty przez: van 2 Lip 2017,  19:20
 | Fiesta Mk3 by Mały:) | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2020,  23:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | termostat masz z 1.6 cvh wolnossaka, czy rs turbo? Czy może takie same były? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  01:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po numerach takie coś znalazłem, z temperaturą otwarcia 82 stopnie, normalnie jest 88 https://www.iparts.pl/cze...2g1-153987.html
 Średnica taka sama jak cvh, nie wiem czy wysokość pasuje
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  06:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | "Vegetagt" termostat raczej z turbo, caly czas byl od poczatku nic nie zmienialem, a nie przyjzalem przy skladaniu na termostacie bo chyba sa numery bym sprawdził, ścigane obudowe termostatu i sprawdzę:-)😁 "Kuba87" wiec zdania sa podzielone, juz nie wiem jaki ewentualnie założyć, olejem napewno schlodze, podstawke pod filtr oleju mam tez z termostatem.
 |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  08:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten motor się mocno grzeje przez to, że turbina jest wpięta w obieg wody. Wentylator chodzi niemal cały czas. Masz teraz t3 z chłodzeniem wodnym czy bez? Jak z chłodzeniem to można iść w termostat 82, jak nie to zostaw normalny
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  09:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ciekawy macie tok myślenia - seryjny motor i grzeje tak, że wentyl chodzi cały czas. Celujecie w 2x wyższą moc i nie myślicie o układzie chłodzenia. Serio?
 
 Im szybciej otwarty termostat w takim aucie tym lepiej będzie chłodzić bo będzie szybciej na dużym obiegu krążyć. I nie ma opcji, że motor będzie niedogrzany...
 |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  10:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | "Bobson" dobrze myślisz. Ja ta turbine mam bez płaszcza wodnego. Chyba kupie i zaloze ten zimniejszy termostat bo jak przyjda w lecie temperatury rzędu 30-35°C to bedzie gorąco pod maską...
     |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  10:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Większa chłodnica niż seryjne rst i termostat na 82 stopnie powinny mocno pomóc. Angole montują T3 bez płaszcza wodnego tak jak Mały, żeby jeszcze mocniej obniżyć temperaturę silnika.
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mariox003   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Wiek: 30
 Dołączył: 16 Gru 2011
 Posty: 478
 Skąd: Pisarzowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Polecam pójść z termostatem do dobrego sklepu motoryzacyjnego. Kiedyś szukałem do imprezy turbo, podpasowali z czegoś termostat z otwarciem bodajże 79*C |  
				| _________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
   Czarna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  17:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | "Zwardek" ja mam kupioną chlodnice z diesla grubsza od ori xrki.   "Mariox003" dzięki za info, nie widzialem ze z Pisarzowic jestes...😁
 |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mariox003   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Wiek: 30
 Dołączył: 16 Gru 2011
 Posty: 478
 Skąd: Pisarzowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  18:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mały, Jestem z Jeleniej Góry, teraz mieszkam w Pisarzowicach ale tych koło Lubania   |  
				| _________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
   Czarna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2020,  21:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aahhaaaa😁 myślałem ze to te koło Bielska-Białej😁 |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2020,  20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Coś tam działam, ale jak zwykle nie obywa sie bez problemów, turbo po regeneracji nie mialo prawa funkcjonowac tak jak nalezy, zawor wastegate nie dolegał do korpusu, musialem ściągnąć część gorącą i podfrezowac zeby ladnie i szczelnie dolegało i nie puszczalo spalin. Przy okazji gosc wyrownal plaszczyzny gdzie skrecam z kolektorem i downpipe, byly tragicznie krzywe. Zastanawia mnie też luz poprzeczny tej turbiny po regeneracji, nie wiem czy nie jest za duży, nie wiem jaki ma być i czy ma być luz poprzeczny, wzdłużnego nie ma. Różne opinie słyszę. Czekam na chłodnice oleju i uszczelki do turbo.
 
   
 
   
 
   Szukam też jeszcze adaptera do przykrecenia podstawki filtra oleju bo ta co byla jest za krotka i chwyta do bloku moze ze trzy obroty, szukam i nie moge znaleźć takiej co tulejka ma okolo 30mm długości i srednicy 24mm.
 Zastanawiam sie jeszcze nad świecami, te co miałem teraz do tej pory DENSO Iridium Power IQ 24 szlak je trafił, wiekszego gowna nie widzialem, lekki wstrząs i po swiecy, nie wiem czy kupić oryginały Motorcraft czy jakieś moze NGK, szukam irydowych ale też nie orientuje sie jakie moge kupic lub z czego podpasować.
 
 
 Podstawka:
 
   
 A tu moje bomble zbierają śrubki
  Zawsze to jakaś pomoc. Hehe     
 
  |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2020,  22:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Świece kup ori, jak znajdziesz w dobrej cenie daj namiar |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mariox003   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Wiek: 30
 Dołączył: 16 Gru 2011
 Posty: 478
 Skąd: Pisarzowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2020,  23:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mały, kiedyś mi gościu powiedział, który turbiny regeneruje, że luz poprzeczny jest dopuszczalny dopóki wirnik nie trze o korpus. W czasie pracy olej "likwiduje" luz poprzeczny |  
				| _________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
   Czarna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2020,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślałem właśnie nad świecami z Motorcrafta. Z turbo też syszałem ze dopoki nie trze jest ok chociaż zdania są podzielone
   |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mariox003   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Wiek: 30
 Dołączył: 16 Gru 2011
 Posty: 478
 Skąd: Pisarzowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2020,  22:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mi to mówił szef zakładu regeneracji turbosprężarek Turbo Bocian z Lubania, teraz z Olszyny. Niby jeden z lepszych zakładów. Świece bierz jak nie motorcraft to ngk o odpowiedniej ciepłocie. Osobiście NGK są chyba jedne z najlepszych
 |  
				| _________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
   Czarna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2020,  19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oby miał racje:-)😁 Przyszly uszczelki turbo i chlodnica oleju 13rzedowa, problem gdzie ja umiejscowic...hm
     |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mariox003   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Wiek: 30
 Dołączył: 16 Gru 2011
 Posty: 478
 Skąd: Pisarzowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2020,  09:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mały, na dachu   |  
				| _________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
   Czarna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2020,  14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Za wysoko😁bede musial podciac w zderzaku z przodu i jakos ja tam przymocowac, jak bym mial zderzaki z xrki to by tam bylo w ch...miejsca a tak jest mało😁 |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |