MK8 - zmiany w MY 2020 |
Autor |
Wiadomość |
luk4s
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: KOL
|
Wysłany: 11 Kwi 2020, 12:59
|
|
|
@Wojtek, a sprawdzałeś co jest pod dekielkiem? |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Kwi 2020, 13:50
|
|
|
Nie, ale to już ma mniejsze znaczenie, bałem się, że Led będzie miał długie chłodzenie, a tu widzę, że wszystko się mieści. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
qualin
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 02 Sty 2020 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12 Kwi 2020, 21:01
|
|
|
Żarówki żarówkami, ale czy wersja z LED mijania nie ma czasem jeszcze samopoziomowania jak full ledy? |
|
|
|
|
Jacoo
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 23 Skąd: ldz
|
Wysłany: 20 Kwi 2020, 11:46
|
|
|
Jak myślicie czy jakbym chciał wymienić całą lampę na full ledy/ lampę z led mijania elektryka by się zgadzała? Mam wersję tylko z halogenami. Ewentualnie mógłby ktoś kto ma full ledy wrzucić zdjęcie rozłączonej kostki. |
_________________ Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe. |
|
|
|
|
Walter Jesiotr
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 16 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Maj 2020, 19:09
|
|
|
Witajcie,
przede mną pierwsza wizyta serwisowa - nomen omen z powodu zmian wprowadzonych w liftingu. Akcja serwisowa z powodu plam na reflektorach. Są one najpewniej skutkiem wad wentylacji przy adaptowaniu zwykłych lamp soczewkowych pod funkcję LED.
Jak oceniam pierwszych 5 tysięcy kilometrów?
W swojej ocenie bazuję na następujących elementach specyfikacji, które na nią rzutują:
Silnik: 1.0 125 KM
Silnik jest bardzo w porządku. To chyba najwłaściwsze określenie jakie można do niego przyporządkować.
W zakresie dynamiki, przyspieszania, nie jest, ani zły, ale też ani jakoś ponadprzeciętnie przyjemny.
W natywnym trybie "Normal" wydaje się wręcz dość spokojny w zakresie nagłego przyspieszania czy włączania się do ruchu (pułap 0-60 km/h). Nie zamulony, ale dość spokojny jak na jednostkę uturbioną o tej mocy i dla tej klasy wagowej auta.
Inaczej ujmując, dodając mocniej gazu, na ogół nie czuć jakiegoś przesadnego kopa, ale robiąc to samo ze stoperem pod ręką faktycznie wynika, że przyspieszenie jest dobre. Dziwne to uczucie, ale tak odbieram dynamikę.
Osiągi (a ściślej ich odczucia) znacznie poprawia tryb "Sport" i w zasadzie jeżdżę na nim non-stop, żałując jedynie, że trzeba go za każdym razem włączać przyciskiem.
Jak wygląda spalanie i kultura pracy? W obu przypadkach bardzo dobrze. Nie oszczędzając zbytnio pedału gazu, bez problemu osiągam 5,6 l/ 100 km. Rewelacja!
Kultura pracy jednostki też stoi na b. wysokim poziomie. Drgań w kabinie nie czuć, silnik jest świetnie wyciszony, a pomruk z rury wydechowej zaskakująco fajny jak na kosiarkę !
6-biegowy manual
Zdecydowany deal-breaker tego modelu. Napiszę tylko tyle - autostradowa prędkość 140 km/h to dla tego auta żaden problem. Tak pod kątem stabilności prowadzenia jak i prędkości obrotowej (ok. 2900 obrotów). Praca skrzyni, przełożenia - ok.
Alufelgi 17''
Są ładne i ze względu na swój kształt łatwe w utrzymaniu czystości (wzór dla wersji Titanium). W mojej ocenie wpływają na obniżenie komfortu jazdy - tak resorowania, jak i wyciszenia z okolic nadkoli. Tragedii i jakiejś tępej, dobijającej twardości nie ma, ale o jakimś pontonowym komforcie też mowy być nie może. Na pewno na 16'' wygodniej i ciut ciszej (inne opony).
Czy dopłaciłbym do nich stojąc ponownie przed wyborem? Z czysto estetycznych pobudek tak.
Tapicerka półskórzana
Ile ja się naszorowałem ciemnych tapicerek materiałowych na boczkach drzwi z powodu białych nacieków pozostawianych przez śnieg czy deszcz w moich poprzednich autach, to nie sposób oszacować. Tu konserwacja jest prosta, a wygląd i tak średniej urody kabiny znacznie się poprawia.
Czy brałbym ponownie: Zdecydowanie tak.
Dach panoramiczny
W praktyce korzystam rzadko - zwłaszcza z otwieranego dachu. Jeśli już to uchylnego. Z perspektywy czasu zbędny bajer i nie brałbym go teraz. Podejrzewam, że to kolejny element obniżonej izolacji akustycznej egzemplarza. Innym problemem, który zaczyna się już objawiać jest poskrzypiwanie dachu po mroźnej nocy czy luzy na podsufitce, którą czasem trzeba "dobić" ręką by wróciła w mocowania.
Zwykły system audio bez subwoofera, dodatkowego głośnika, z SYNC 2.5 etc.
Gra jak ma grać - rewelki nie ma, zawodu również. Tym niemniej system B&O w testowym aucie też mnie nie przekonał, więc stojąc przed wyborem ponownie zostałbym przy standardzie. Za parę lat w miejsce koła zapasowego wstawię sobie jakieś rozwiązanie aftermarketowe.
Sam SYNC 2.5. jest całkowicie w porządku - tak pod kątem funkcjonalności, ergonomii jak i szybkości działania. Większość czasu siedzę na Android Auto - mapach, YT music, Repalio Radio, etc.
Czujniki przód - tył + kamera
Są bardzo dobre. Wbrew paru opiniom tutaj, nie mam przesadnych problemów z brudzącą się kamerą cofania.
Czy dziś brałbym komplet? Tak, dla świętego spokoju tak.
Światła mijania LED
Wypust 2020 dla świateł soczewkowych oferuje już w standardzie LED-y mijania i muszę powiedzieć, że jestem z nich bardzo zadowolony. Są estetyczne i całkowicie spełniają swoją rolę. W zakresie komfortu nocnych podróży przyrównałbym je do zwykłych, pojedynczych soczewek ksenonowych - tak byłoby najsprawiedliwiej.
Czy z perspektywy czasu zmieniłbym je na Full-LED-y?
Nie - obecne światła mają w mojej ocenie wystarczającą moc świetlną - nie mogę narzekać.
System rozpoznawania martwego pola w lusterkach bocznych
Zaskakująco rzadko zwracam na niego uwagę i nadal pozostaję w starych nawykach spoglądania za ramię przy zmianie pasa
Z każdą kolejną setką kilometrów tendencja jednak powoli się zmienia. Na ten moment zastanowiłbym się nad ponownym wzięciem tej opcji (nawet biorąc na poprawkę niewielkie lusterka boczne).
Fotele przednie z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
Oj tak - zdecydowanie warto. Fotele są spoko, choć to wizualne, wystające wydłużenie na siedzisku... no właśnie pozostaje dla mnie (1,8 m) jedynie wizualne. Uda rzadko mają z nim styczność :p
Trzymanie na boki wystarczające. Komfort podróżowania przy kilkusetkilometrowych przejazdach bliski kompaktom. Na pewno połamany i wymęczony nie wysiadam - co w segmencie "B" nie jest oczywistością. Z drugiej jednak strony zakres regulacji kierownicy mógłby być większy, a podłokietniki boczne i środkowy obszerniejsze. Znalezienie dobrej pozycji wymaga czasu i lekkich kompromisów. W Clio IV siedziało mi się zdecydowanie lepiej.
Podgrzewana kierownica, szyba przednia i fotele przednie
Sądziłem, że ta 1. opcja okaże się fanaberią. Wprost przeciwnie. W sezonie dość często po nią sięgałem i sprawdzała się bardzo dobrze. Szyba przednia podgrzewana - tu nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Dla mnie jeden z powodów, dla których wziąłem Fiestę zamiast Ibizy.
Podgrzewane fotele? Cóż tu czepiłbym się wyskalowania każdego z 3 dostępnych poziomów grzania. Pierwszy jest zbyt mało odczuwalny, drugi również nie dogrzewa, z kolei trzeci, gdy jest się bez kurtki potrafi przypiec!
Adaptacyjny tempomat?
Fajny - brać. Zwłaszcza jak ktoś jeździ trasami szybkiego ruchu i pokonuje kilkadziesiąt km dziennie.
Z pozostałych rzeczy chciałem wspomnieć o prowadzeniu i bagażniku.
Na pewno in-plus - jeśli o prowadzenie chodzi - zapisuje się dobrze zestrojone wspomaganie kierownicy. Nie jest przesadnie lekkie, co jest cechą aut z tego segmentu i stawia lekki, przyjemny opór.
Samego zaś legendarnego prowadzenia się Fiesty po prostu nie dostrzegam i chyba jestem w tym odosobniony, bo wszyscy znajomi, którzy mieli okazję poprowadzić moje auto zauważali bezpośredniość przełożeń kierownicy czy ogólną gokartowość.
Serio, ja jakiejś specjalnej frajdy z wchodzenia w zakręty czy manewrowania autem nie mam.
Nie znaczy to, że jest źle. Przyznaję też, że auto jest dość stabilne (jak na swoje proporcje nawet bardzo stabilne), sprawia też wrażenie dojrzałego niczym kompakt i w miarę bezpiecznie można wchodzić w łuki, ale żeby zaraz gdzieś pojawiał się banan na twarzy czy ochota na przejażdżkę dla samej przejażdżki? Naaaah.
Bagażnik?
Git majonez, wszystko gra. Wygląda na to, że Ford uporał się z problemem teleskopów i niepełnego otwierania pokrywy.
Po tych pierwszych pięciu tys. km ogólny odbiór auta jest bardzo dobry (co może nie wybrzmiewa aż tak z powyższego posta) i dziś, stojąc przed ponownym zakupem auta z segmentu "B" sięgnąłbym po Fiestę jako auta któremu w zakresie ogólnej dojrzałości najbliżej do pełnoprawnego kompakta, a z obecnej konfiguracji zrezygnowałbym jedynie z panoramicznego dachu
W porównaniu do klasy kompakt (tak, tak - poza gabarytami to auto śmiało może stawać w szranki z jakimś Hyundaiem i30 czy inną Scalą!) daję takie 7.5 /10
Na tle obecnie dostępnych aut klasy subkompakt 8.5/10 nie znajdując przy tym auta, które oceniałbym wyżej.
W razie pytań o inne wrażenia czy elementy wyposażenia, chętnie odpowiem |
|
|
|
|
xMaraSSx
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marek
Dołączył: 19 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: 6 Maj 2020, 10:05
|
|
|
Możesz wstawić fotki jak wyglądają te zmiany na reflektorach? |
_________________ -= Fiesta Active Race Red automat =-
-= Mustang GT Shadow Black automat =-
|
|
|
|
|
Walter Jesiotr
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 16 Lis 2019 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Maj 2020, 16:31
|
|
|
Czy możesz zdjąć te pokrywki gumowe żarówek mijania i zrobić zdjęcia? Ktoś o nie tutaj pytał, tak to wygląda w modelu z 2017:
https://photos.app.goo.gl/P9AGuT2NtHVhD2q68 |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
LowAndSlow
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Cze 2020 Posty: 0 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 15 Cze 2020, 18:34
|
|
|
Czy ktoś orientuje się w nowych jednostkach EB dostępnych od MY2020?
Wersja 100-konna została zastąpiona silnikiem 95KM. Wiecie może czy jest to pod względem konstrukcyjnym ten sam silnik (rozumiem że GPF obniża moc), czy różnicą jest jedynie oprogramowanie?
Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Cze 2020, 11:44
|
|
|
To raczej mocno przeprojektowany silnik. Na Twoim miejscu bym sie cieszyl poswiecajac te 5 KM. Obrocili go w komorze silnika i poprawili dwie rzeczy
1. spalanie - ma uklad odlaczania cylindra i na trasie przez to mniej pali o dobre pol litra
2. nagrzewanie - najwieksza bolaczka fiesty poprzednich lat, ratuje grzanie fotela i kierownicy (akurat my tego ostatniego nie mamy, chlip chlip), ale solidne grzanie z silnika nadchodzilo po okolo 10 minutach jazdy
3. GPF zgaduje kasuje ten straszny gryzacy smrod niedlugo po odpaleniu starszego silnika. Ale tu trzeba by spytac wlascicieli wersji 95KM (a sa tu tacy, jacky-x np.). |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 9 Lip 2020, 12:55
|
|
|
To ten sam silnik co w focusie, czyli 2 generacja EB.
Tak serio to odłączany cylinder miał być już w 2017, ale było z tym tyle problemów, że odwlekali wdrożenie. Mimo to słychać cały układ.
GPF to raczej zaleta niż wada, mniej śmierdzi, nie zapycha się.
Ja bym brał 2 gen EB, plus gwarancja na co najmniej 5 lat. |
|
|
|
|
luk4s
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: KOL
|
Wysłany: 21 Sie 2020, 17:41
|
|
|
Ponownie zainteresowałem się tematem LEDów do naszych Fiest. Zerknąłem jeszcze raz na fotki z tego tematu, szczególnie zwróciłem uwagę na oznaczenia na lampach i porównałem z oznaczeniami, które mam na swoich lampach. Otóż wygląda to tak, że oznaczenia homologacyjne są takie TAKIE SAME. A więc Ford wkłada LEDy do lamp ktorę teoretycznie są homologowane na halogeny. I tutaj ciekawe wyjaśnienie, na które natknąłem się w necie - jeżeli oznaczenia są takie same a jest LED to ten LED jest zamontowany w lampie na stałe, tzn. jest niewymienialny/niewyjmowalny. Więc w teorii nie będzie można nabyć takich ori zarówek... niestety. |
|
|
|
|
gumimis
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 5 Skąd: S-ce
|
Wysłany: 21 Sie 2020, 20:41
|
|
|
Każda Fiesta 2020 ma LEDy w światłach mijania. Każdy reflektor (zwykłe i z soczewką) z wersji 2020 ma inną konstrukcję w stosunku wcześniejszych roczników:
Oglądałem jak to jest zrobione będąc z salonie na przykładzie zwykłych reflektorów z wersji Trend. Ledy nie są P&P - nie jest to włożona żarówka LED-owa w miejsce halogenowej. W górnej ścianie odbłyśnika jest wycięcie w którym są LED.
Natomiast cały reflektor wygląda na P&P.
|
_________________ Fiesta Mk8 '18 100KM Sync Ruby Red
|
|
|
|
|
ichevonb
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 31 Dołączył: 16 Sty 2017 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Sie 2020, 13:05
|
|
|
Hej, mam Fieste z 2020 z full ledami i w stosunku do poprzednich wersji pozbyli się samo poziomowania, nie ma już czujników na tylnej i przedniej osi. Cały reflektor wyglada na p&p, ciekawe czy by zadziałał na fiestach bez full led.. |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 23 Sie 2020, 21:43
|
|
|
ichevonb napisał/a: | pozbyli się samo poziomowania |
W takim razie,czy przy pokrętle od zmiany świateł masz takie mniejsze do ich regulacji ?
|
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Sie 2020, 10:01
|
|
|
Tared napisał/a: | ichevonb napisał/a: | pozbyli się samo poziomowania |
W takim razie,czy przy pokrętle od zmiany świateł masz takie mniejsze do ich regulacji ?
Obrazek |
tak, jest pokrętło do samoregulacji, jak wciśniesz ten środkowy przycisk to się wysuwa i można regulować góra duł, byłem tym dość zaskoczony jak odbierałem auto xD
(sorry ze pisze z innego konta ale niechcący mam 2 i mi nie mieszają)
mówie oczywiście o tych światłach, full led:
|
|
|
|
|
qualin
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 02 Sty 2020 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Sie 2020, 10:50
|
|
|
Dziwna polityka żeby kastrować nowe modele z przydatnych funkcji. No, ale Ford nie od dzisiaj lubi mieszac w opcjach. |
|
|
|
|
xMaraSSx
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marek
Dołączył: 19 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: 25 Sie 2020, 12:34
|
|
|
Iche napisał/a: |
tak, jest pokrętło do samoregulacji, jak wciśniesz ten środkowy przycisk to się wysuwa i można regulować góra duł, byłem tym dość zaskoczony jak odbierałem auto xD
(sorry ze pisze z innego konta ale niechcący mam 2 i mi nie mieszają)
mówie oczywiście o tych światłach, full led:
|
Czyli jest szansa na wstawienie nowych lamp bez samopoziomowania zamiast soczewkowych halogenów. |
_________________ -= Fiesta Active Race Red automat =-
-= Mustang GT Shadow Black automat =-
|
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Sie 2020, 17:42
|
|
|
xMaraSSx napisał/a: | Iche napisał/a: |
tak, jest pokrętło do samoregulacji, jak wciśniesz ten środkowy przycisk to się wysuwa i można regulować góra duł, byłem tym dość zaskoczony jak odbierałem auto xD
(sorry ze pisze z innego konta ale niechcący mam 2 i mi nie mieszają)
mówie oczywiście o tych światłach, full led:
|
Czyli jest szansa na wstawienie nowych lamp bez samopoziomowania zamiast soczewkowych halogenów. |
Myśle że jest, w razie czego to można moje spróbować u siebie jak ktoś podjedzie |
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Wrz 2020, 20:25
|
|
|
Ojoj to już wiem, dlaczego moje full ledy, dziwnie jęczą ostatnio przy włączaniu. Kiedyś poziomowały się przy odpalaniu, a teraz jęczą jak cholera... Czekam na kolejną awarię |
|
|
|
|
|