Zagadka obniżonego zaworu... Jak to się mogło stać? |
Autor |
Wiadomość |
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 7 Paź 2020, 22:33 Zagadka obniżonego zaworu... Jak to się mogło stać?
|
|
|
Byłem dziś na regulacji zaworów, okazało się ze mam dwa zawory obniżone. Silnik działa, da się jeździć ale jak do tego doszło?
Nikt z moich mechanicznych przyjaciół nie wie o co chodzi?
Czy jest tu jakiś fachura, który wie "jak do tego doszło"? (Nie wiem...)
Mechanik chce zrzucać głowice, aby w ogóle zobaczyć co się stało. Wygląda to tak, jakby obniżył się zamek zaworu, tylko w jaki sposób i dlaczego silnik działa, da się jeździć...
Kombinujemy z Sąsiadem jak to zrobić bez rozebrania głowicy, zastanawiamy się czy da się coś wsadzić od strony świecy i jakoś podeprzeć zawór, aby był możliwy demontaż sprężyn i ponowna regulacja zamka.
Kto się tym bawił na forum? Nigdy tego nie rozbierałem, ma ktoś jakieś fotki tych elementów? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Paź 2020, 00:44
|
|
|
da się rozpiąć zawory bez zdejmowania głowicy. Tniesz szmatę na pasek albo sznurówkę i wpychasz do cylindra . Następnie podnosisz tłok do górnego martwego punktu.
dźwignię do rozpięcia zaczepiasz o szpilkę kolektora albo za śruby zdjętej klawiatury.
Pytanie jest jedno.
Jaki masz problem ?
Czy dźwigienka opiera się o miseczkę ?
czy skończyła się regulacja zaworów ?
Powodów może być wiele. Np naprawa głowicy. Jeśli były szlifowane zawory zamiast wymiany to obniża się też trzonki (robi się to dla popranej pracy szklanek hydraulicznych) ale część zakładów robi to z automatu.
Zrób schematyczny rysunek gdzie jest problem.
Mogły zostać zamienione miseczki albo podmienione zamki. Po wielu latach i nie do końca znanej historii auta , wszystko jest możliwe |
|
|
|
|
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 8 Paź 2020, 04:55
|
|
|
diodalodz napisał/a: | da się rozpiąć zawory bez zdejmowania głowicy. Tniesz szmatę na pasek albo sznurówkę i wpychasz do cylindra . Następnie podnosisz tłok do górnego martwego punktu.
|
Myślałem o tym, ale zamiast szmaty czy sznurówki chciałem nasypać granulek polipropylenu, ziarenka mają po 3 mm średnicy, po operacji można było by je wciągnąć odkurzaczem a reszta uległaby spaleniu... Po wsypaniu szklanki, na pewno zostanie z 10 czy 20 ziarenek, ale pp zamienia się w gaz od 300 stopni, tworzywo jest miękkie, nie powinno teoretycznie uszkodzić niczego, tłok powinien zepchnąć wszystko do górnego położenia. Tworzywo wypływa na powierzchnie wody, oleju i innych cieczy, można wypłukać resztę ziarenek, których nie dałoby wciągnąć odkurzacz.
Czy z tą szmatą lub sznurkiem to w 100% sprawdzony pomysł? Wepchanie tego to jedno, ale czy da się to potem wydostać?
Mierzyłem dzisiaj z przyjacielem mechanikiem kompresje.
1. 1.1 Mpa
2. 1.0 Mpa
3. 1.1 Mpa
4. 1.0 Mpa
Mierzyliśmy parę razy, także wartość po przecinku jest ruchoma, raz jest 10 barów, a raz 11 Barów, także może to zależy od rozrusznika i samego uchylania przepustnicy...
Nazewnictwo nie jest moją mocną stroną, także zrobiłem rysunek. Problem polega na tym, że dźwigienka zaworu nie naciska na trzonek zaworu (kolor fioletowy), tylko dociska ustalacz zaworu (miseczkę)? Kolor niebieski.
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Paź 2020, 19:44
|
|
|
Jeśli tak, to trzeba wyjąć zamki z zaworów i zweryfikować z jednym dobrym zaworem. zaczynajac od pomiaru miseczki i zaworu.
choć sprężanie 10 bar albo 11 to nie za dużo. Jedyne co dobre, to że jest po równo. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Paź 2020, 20:03
|
|
|
Mi przychodzi na myśl znany problem tych silników, wyklepane dźwigienki.
Wydaje mi się że nie jest możliwe zapięcie pestek które nie trafiły poprawnie w rowki trzonka, bo albo się rozepną albo nie będzie możliwe włożenie drugiej pestki.
Ew ścięło półkę na zaworze i uniosła się miseczka względem zaworu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 8 Paź 2020, 20:19
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Jeśli tak, to trzeba wyjąć zamki z zaworów i zweryfikować z jednym dobrym zaworem. zaczynajac od pomiaru miseczki i zaworu.
choć sprężanie 10 bar albo 11 to nie za dużo. Jedyne co dobre, to że jest po równo. |
A jakie powinno być? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Paź 2020, 22:16
|
|
|
Diuned, zdaje się że minimum po 12 ale mogę się mylić |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Paź 2020, 14:38
|
|
|
12-14. W tych okolicach. Można to policzyć jak znasz parametry silnika.
Tu nie wiemy nawet jaki kod silnika posiadasz i z którego roku. |
|
|
|
|
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 9 Paź 2020, 22:35
|
|
|
Nie mam parametrów dla silnika 1.3 znalazłem tylko coś takiego dla silnika 1.1
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Paź 2020, 12:37
|
|
|
Poszukaj kodu silnika. Jest na łączeniu skrzyni z silnikiem pod kolektorem wydechowym. Są dwa prostokąty wystające z bloku, pod głowicą. |
|
|
|
|
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 14 Paź 2020, 12:29
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Poszukaj kodu silnika. Jest na łączeniu skrzyni z silnikiem pod kolektorem wydechowym. Są dwa prostokąty wystające z bloku, pod głowicą. |
32 1.3 898M-6015-FA |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2020, 15:31
|
|
|
znalazłeś odlew na bloku. Numery silnika i kod jest w innym miejscu. Oznaczyłem ci czerwonym kolorem
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2020, 22:16
|
|
|
Kod silnika to 3 literki jak pamiętam |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 15 Paź 2020, 13:21
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Kod silnika to 3 literki jak pamiętam |
Zgadza się. Są trzy znaki J6B. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2020, 18:13
|
|
|
stopień sprężania 8.8
może ktoś policzy
tłok 74mm skok 75,5mm
pojemność 1264cm3 |
|
|
|
|
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Paź 2020, 22:31
|
|
|
w tolerance data jest podany zakres od 13 do 16 bar, ale pewnie lepiej by poszukać tego w haynesie. |
|
|
|
|
|