| 
		[MK3] RS1800 na gaźnikach - brak iskry | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Pjoter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 02 Lut 2021 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2021,  11:15   [MK3] RS1800 na gaźnikach - brak iskry
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć,
 
 
Temat pompy paliwa został zamknięty, następny krok: zapłon. Zapłon, albo ogółem sterowanie silnikiem. No i tutaj poszukuje porady.
 
 
Sposób w jaki znajomy pomógł mi to rozwiązać jest następujący:
 
Samodzielne ESC omijające ECU auta z wiązką idącą przez czujnik położenia wału, cewkę, 2 czujniki temperatury etc. na kolektorze mam też podciśnienie idące w moduł. Problem? Nie działa. Obstawiam niesprawne ESC. Z kolejnym może być problem. Na Allegro jest dosłownie jedno. Za 300zł.
 
 
W temacie piggybacków i standalone jestem świeży. Czytałem instrukcję DET3 i *WYDAJE* mi się, że mógłby on zastąpić ESC i uruchomić auto. Ale wydawało mi się też kiedyś, że konwersja na gaźniki będzie prosta i racji, cóż, nie miałem.
 
Teraz: dlaczego patrzę na DET3? Bo... nie wiem czy koniecznie potrzebuje EMU. No i wiadomo, cena. Widziałem też EasyECU, na papierze wygląda podobnie ale już jest reklamowany jako pełen standalone.
 
Nie wiem też tak na prawdę czy pomysł z ESC był trafny. Rozumiem, że opóźnianie i przyspieszanie zapłonu odbywa się tam przez podciśnienie ale kontroli nad tym większej nie ma.
 
 
Co myślicie? W jaki sposób można sensownie rozwiązać ten zapłon? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Wrz 2021,  08:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Det3 samodzielnie nie obsłuży zapłonu, gdyż nie da rady prądowo i najprawdopodobniej się spali, musisz mieć moduł zapłonowy. Deta możesz użyć do sterowania zapłonem poprzez moduł zapłonowy edis przy pomocy sygnałów SAW i PIP, schemat kręcił się po internecie, sam moduł esc jeżeli sprawny w ogóle bedzie (bo swoje lata już to ma) to handlarze będą wyceniać jako coś unikatowego i bezcennego choć nie wiedzą do czego to służy, a nic nim ręcznie nie skorygujesz | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pjoter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 02 Lut 2021 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2021,  10:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Deta możesz użyć do sterowania zapłonem poprzez moduł zapłonowy edis przy pomocy sygnałów SAW i PIP | 	  
 
 
Dzięki za odpowiedź.
 
 
Czyli zostaje mi przerobić wtyczkę żeby pasowała do EDISa i później wyprowadzić połączenie do DETa. Ok.
 
 
Pytanie teraz jakich wartości szukam do poprawnego ustawienia takiego zapłonu?
 
Słyszałem, że EDIS w takim zastosowaniu cofa zapłon o 10 stopni ale wolałbym to potwierdzić zanim coś zepsuje     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2021,  14:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kup easy ecu wyjdzie taniej i prościej. 
 
Jak coś to widziałem gdzieś w garażu moduł ESC. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2021,  15:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Też bym poszedł w easy ecu, będziesz używal tylko do zapłonu, obsłuży wasted spark bezpośrednio, a gdybyś zmienił zdanie to masz opcje przejść na wtrysk. | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pjoter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 02 Lut 2021 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Wrz 2021,  10:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Jak coś to widziałem gdzieś w garażu moduł ESC. | 	  
 
Jeżeli sprawne to rozważę.
 
 
W kwestii wyboru kompa: może porównuje inne rzeczy niż macie na myśli bo dla mnie odpowiednikiem DET3 jest EasyEcu MICRO i... nie widzę różnicy poza tym że EcuMaster jest popularniejszy pod względem wsparcia w internetach.
 
 
A jeszcze tak tylko podpytam: są jakieś materiały albo wskazówki co do strojenia takiego zapłonu? Bo czy DET czy MICRO, prócz faktu że oba obsługują 36-1 to bazowej mapy tam nie będę mieć.
 
Pod tym względem już mi ludzie proponowali NODIZ'a albo MegaJolt'a (bo w UK takie przeróbki są popularne i sprzęt przychodzi z mapami) ale to to już w ogóle trzeba:
 
a) ściągać zza granicy
 
b) to są kompy do SAMEGO zapłonu i niczego więcej
 
c) kosztują często gęsto tyle co DET3 i MICRO razem wzięte (no ale za strojenie u nas też trzeba dać z 1500zł więc się wyrównuje) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.