| 
		Pytania po remoncie silnika 2.0 Duratec 150km | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Patryk2907  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Dołączył: 27 Lip 2023 Posty: 4 Skąd: WWA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lip 2023,  17:46   Pytania po remoncie silnika 2.0 Duratec 150km
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich forumowiczów   
 
Jakiś czas temu oddałem do remontu silnika swoją fiestę st150 z 2005 roku. Remont podyktowany był ogromnym poborem oleju przy wysokich obrotach - po mieście wszystko cacy, wjazd na trasę kończył się poborem w granicach litra na 100. Remont przeprowadzony był przez dobrego znajomego. Po rozebraniu pieca wyszło, że wóz brał i góra i dołem. Pierścienie zalepione nagarem, głowica agonia - prowadnice wyleciały luzem z zaworami. Gładzie cylindrów w stanie wzorowym. Zero owalu, minimalny próg (ale taki naprawdę minimalny ledwo wyczuwalny palcem) oraz brak niepokojących rys na cylindrach. Wymieniliśmy panewki na wzmacniane, pierścienie zrobione na wymiar na zamówienie, honowanie cylindrów, kompletny remont głowicy - wszystko położone nowe. Do tego wymiana kpl. rozrządu i kilka mniejszych mniej ważnych tematów    I tu przechodzę do sedna problemu - autem zrobiłem 1500km i wymienilem olej z filtrem. Generalnie zero niepokojących metalowych opiłków, filtr również w stanie calkiem calkiem. Mimo wszystko silnik dalej podbiera trochę oliwy. Co dziwne nie robi tego w sposób stały, zdarza się że nie weźmie nic, a czasem zachleje więcej. Po trasie 250km musiałem dolać jakieś 150ml. Czy myślicie, że ten pobór jeszcze się uspokoi bo pierścienie muszą się ułożyć? Co do owalizacji cylindrów mam pewność, że wszystko jest cacy. Oglądałem cały słupek po rozbiórce. Z góry dzięki za wszystkie opinie i podpowiedzi. 
 
Pozdro:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lip 2023,  19:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Osobiście nie słyszałem o przypadku, gdzie przy poborze oleju po remoncie pierścienie muszą się ułożyć, by zjawisko znikło. Ale ja ogólnie mało wiem.
 
Gdzie robiłeś pierścienie? Jaka była szczelina na zamkach? | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patryk2907  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Dołączył: 27 Lip 2023 Posty: 4 Skąd: WWA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lip 2023,  20:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pierścionki z Łódzkiej Primy. Co do szczeliny na zamku, aż tak w szczegóły nie wnikałem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2023,  10:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | myślę, że szukałbym problemu w odmie i zaworku PCV. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patryk2907  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Dołączył: 27 Lip 2023 Posty: 4 Skąd: WWA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2023,  14:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wężyk i zaworek wymieniony miesiąc temu bo spękał wężyk, więc to raczej nie to :( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2023,  12:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Patryk2907 napisał/a: | 	 		  |  Generalnie zero niepokojących metalowych opiłków | 	  
 
 
 
To totalnie przeciwieństwo jednego z moich aut, gdzie ten brokat po 40 kilometrach był.
 
 
Jaką procedurę docierania wykonałeś? Czy producent dołączył taką do częsci? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2023,  12:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | To totalnie przeciwieństwo jednego z moich aut, gdzie ten brokat po 40 kilometrach był. | 	  
 
 
Dokładnie. Jak na moje to wskazuje to na fakt, że jest zbyt luźne pasowanie tu i ówdzie, i przez to oleum może znikać. | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patryk2907  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Dołączył: 27 Lip 2023 Posty: 4 Skąd: WWA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2023,  14:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pisząc metalowe chodziło, o to, że magnes ich nie łapał. Lekki brokat i syfiki były, ale po prostu nie budziły wątpliwości    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.