Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

FORD FIESTA MK6 MNIE WYKAŃCZA! Silnik dławi się, kody się mn
Autor Wiadomość
dieselpl 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Mar 2025
Posty: 1
Skąd: Śląskie
Wysłany: 15 Mar 2025, 15:11   FORD FIESTA MK6 MNIE WYKAŃCZA! Silnik dławi się, kody się mn

Witam wszystkich na forum. Mam problem z Fordem Fiestą MK6 z 2004 roku. Autko ma bardzo niski oryginalny przebieg - tylko 100 000 km.
Objawy problemu:
Przy wolnej jeździe i powolnym dodawaniu gazu silnik działa prawidłowo, bez żadnych objawów
Gdy mocniej naciskam na gaz, pojawiają się objawy jakby wypadał zapłon, silnik trzęsie się i dusi
Jak już wejdzie na nieco wyższe obroty, problem znika i dalej działa normalnie
Na biegu jałowym to samo - powoli dodaję gazu, nie ma problemu, ale jak ostro nacisnę na pedał, silnik bardzo się dusi
Zauważyłem też znacznie zwiększone spalanie paliwa
Ostatnio katalizator rozgrzał się do czerwoności (dosłownie CZERWONY był cały), więc go wycięliśmy
Co już sprawdziliśmy/wymieniliśmy:
Świece - sprawdzone, są OK, wymieniliśmy je na te od Focusa z podobnego rocznika
Nowa cewka zapłonowa
Nowe przewody od cewek do świec
Nowy czujnik położenia wałka rozrządu (ten niebieski na górze silnika)
Nowy wtryskiwacz na cylindrze 2
Historia diagnozowania:
Na początku pokazywał błąd cylindra 2. Zamieniliśmy wtrysk 2 z 3 i nagle błąd przełączył się na cylinder 3, a błąd z cylindra 2 zniknął. Myśleliśmy, że to na pewno wtrysk, ale po wymianie problem nie ustąpił.
Odłączyliśmy listwę od wtryskiwaczy - każdy wtryskuje tak samo. Po podłączeniu z powrotem, śrubokrętem zbadaliśmy na słuch jak każdy wtrysk się zachowuje i generalnie pracowały normalnie, regularnie klikały, zarówno na jałowym jak i obrotach około 2000.
Testowaliśmy regulator ciśnienia paliwa - przy odpalonym silniku odłączyliśmy przewód ciśnienia, nie leciało z niego nic. Na odpalonym silniku ścisnęliśmy kombinerkami ten przewód i kompletnie nic się nie działo.
Przy czujniku położenia wałka rozrządu - odłączyliśmy go i nic się nie działo, podłączyliśmy z powrotem i też nic się nie działo. Po tej akcji zapaliła się kontrolka tego czujnika. Wymieniliśmy go na nowy i nadal nic - nie wiemy czy jest potrzebna jakaś adaptacja, albo może źle kasujemy błędy.
Zrobiliśmy test kompresji cylindrów i każdy pokazywał około 150 PSI, czyli w normie.
Jedna sonda lambda nie działa - prawdopodobnie jest uszkodzona, bo napięcie stoi w miejscu, podczas gdy druga pracuje normalnie (napięcie skacze). Jednak odłączając i podłączając sondy, też nie zauważyliśmy żadnej różnicy w pracy silnika.
Kody błędów:
Komputer pokazuje różne błędy - raz świeci się cylinder 2, raz 3, a czasami razem. Konkretnie to:
P0203 - Usterka obwodu wtryskiwacza - cylinder 3
P0202 - Usterka obwodu wtryskiwacza - cylinder 2
P0303 - Wypadanie zapłonu - cylinder 3
P0302 - Wypadanie zapłonu - cylinder 2
P0340 - Awaria obwodu czujnika CMP
P0460 - Nieprawidłowy komunikat o poziomie paliwa
P0646 - Obwód przekaźnika sprężarki klimatyzacji
Dodatkowe informacje:
Kupiliśmy to auto od jakiegoś dziadka, który pewnie ostro zaniechał eksploatacji tego silnika. Jak kupiliśmy, przewody od świec/cewki były pogryzione, ale wymieniliśmy je na nowe. Przejrzeliśmy też okolice czy coś więcej nie było podrutowane/pogryzione, ale nic takiego nie znaleźliśmy.
Mierzyliśmy też wtryski - oporność była OK, około 15 ohmów. Na każdy wtrysk też normalnie napięcie idzie.
Co robić dalej? Jakieś pomysły? Umieram już przy tym silniku...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Mar 2025, 16:03   

usuń kody
i w blokach pomiarowych znajdź:
którkoterminowe i długoterminowe korekty.
One powiedzą prawdę co się dzieje.
Najlepiej obserować bloki na rozgrzanym silniku i podczas jazdy z różnymi obrotami.
tak samo na wolnych obrotach
Rozgrzany katalizator to informacja o tym, że silnik dostaje za dużo paliwa lub nie pali na wszystkie cylindry.
Informacja o 2 i 3 cylindrze jest jakimś tropem, bo to jedna połówka cewki.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 30 Wrz 2024, 17:22
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.