
|
[MK3] Fiesta MK3.5 Fieszczurka |
Autor |
Wiadomość |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 806 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 5 Sie 2025, 12:36 [MK3] Fiesta MK3.5 Fieszczurka
|
|
|
Hej, czas pokazać mój kolejny bolid.
Od dawna chciałem mieć w swoim garażu RS1800 jednak nie udało się zrealizować tego marzenia kilka lat w tył a teraz w PL nic nie ma a za granicą trzeba dać nawet 30tys+ za sztukę w bdb stanie.
Stwierdziłem, że czas na realizację pomysłu z tym że nie musze mieć ori RS1800, zrobię ją po swojemu.
Tak więc zacząłem rozglądać się już pod koniec 2024 za MK3.5 w 3 furtkach, z benzyną i wspomaganiem - to było obowiązkowe wyposażenie. No i ofc w dobrej cenie i sensownym stanie - preferowałem nawet lekko pognite auto ale nie tykane jeszcze przez blacharzy.
Pod koniec marca zakupiłem taką sztukę i jak się później okazało w dość rzadkiej wersji ponieważ kolor Cayman Blue metalik który jest na aucie występował tylko przez niecałe 3 miesiące produkcji i to tylko w jakiejś kombinacji wyposażenia.
Auto kupiłem w Kole, trasę ode mnie zrobiłem z Zibo jego NEBem (akurat był u mnie na weekend). Szybkie oględziny, jazda testowa, krótkie negocjacje i sprzęt został kupiony. Jarek chwile pokręcił fajerą, zjedliśmy obiad i każdy pojechał w swoim kierunku.
Ogólnie dojechałem bez problemów, auto fajnie się prowadziło, mega tapczan HCS nawet daje radę i chyba trafiła mi się jakaś jeszcze zdrowa sztuka. Oglądałem inną MK3.5 też z 1.3 i to był muł straszny i pracowała w cholere głośniej od mojej.
Zrobiłem już tym autem ponad 1500km, śmigam nią sobie na przejażdżki z córką - strasznie spodobała jej się Fieszczurka
Póki co auto śmiga, robię jakieś małe zmiany i serwisy. Są na nią większe plany ale dla odmiany napiszę jak to pokończę
Kilka fot po zakupowych:
Pierwsze mody wleciały lampy Hella z dymionym kierunkiem, dziś już rarytasy i drogi fant
Wleciało Recaro dla młodej
Stare opnony zmieniłem na nowe Nexeny, przy okazji wleciały już docelowe alusy 15" - co prawda wzór identyczny jak w RS1800 ale Fiesty miały 14" a Escort RS2000 15".
Dodatkowo wpadły owiewki szyb drzwi.
W plenerze
Pierwszy serwis - podczas zakupu auto miało spory luz na kierownicy - niestety był to luz na krzyżaku kolumny kierowniczej. Ciężki temat bo krzyżak dla wersji z wspomaganiem jest inny i nie ma jego zamienników. Jakimś fuksem dorwałem nową kolumnę z ASO za ciut ponad 200zł, mega traf. Po zmianie auto prowadzi się rewelacyjnie.
Kolejna zmiana - dołożyłem obrotomierz. Co prawda pozbyłem się kontrolki poduszek powietrznych ale komu na tym zależy Licznik w MK3/3.5 składa się z 3 sekcji więc prędkościomierz z przebiegiem został na swoim miejscu, fajna sprawa.
Czas na zawieszenie - dorwałem nowe sprężyny Vogtland -35mm, na tył wleciał zestaw nowych amortyzatorów gazowych Ford od Escorta MK7 (miałem takie w swoich zapasach). Szybka modyfikacja górnych mocowań i amorki zmontowane bez jakichkolwiek modyfikacji budy auta.
Trochę wnętrza - udało mi się dorwać wnętrze z uszatkami co prawda nie jest to tapicerka jak z RS1800 MK3.5 ale od czegoś trzeba zacząć. Poza tym nie ma z czego wybierać więc trzeba brać co się trafi. Dzięki Modell.
cdn...
 |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
Ostatnio zmieniony przez bobson 6 Sie 2025, 07:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 281 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Sie 2025, 21:26
|
|
|
Dawno nie było kogoś kto założył temat i zaprezentował jakąkolwiek MK3.
Ten egzemplarz mi gdzieś mignął podczas przeglądania ofert (Marketplace?!). Cayman Blue to faktycznie nieczęsto występująca wersja, tak jak mówisz oferowana była tylko w roczniku 1994 przez około kwartał i sparowana z silnikami 1.1 lub 1.3. Kolor lakieru bardzo ładny, pasuje do tej Fiesty.
Co do luzu na krzyżaku kierowniczym to właściciele wersji ze wspomaganiem mają zawsze pod górkę jeśli takie coś w ogóle wystąpi bo po latach ta cała laga praktycznie już nie występuje w naturze (mowa o nowym elemencie). A za czasów świetności swoje kosztowała. W wersji bez wspomagania jest łatwiej i wystarczy owy krzyżyk po prostu wymienić, są wciąż dostępne. Ja lata temu dorwałem też taką nową kolumnę za... 100,- i leży po dziś dzień w składzie zapasowych części. Do tego kompletne łożyska i tuleje dystansowe do jej osadzenia. Grunt, że się udało i wszystko wróciło do normy.
Mam nadzieję, że Fiesta będzie się dobrze sprawować i dostarczać frajdy. Powodzenia. |
_________________ Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 |
|
|
|
 |
modell1
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1880 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 15 Sie 2025, 18:31
|
|
|
No nie ma sprawy. Szukania i kombinacji też było z tymi fotelami .
Co do tematów itp to jest problem z dodawaniem.zdjec na forum.
I teraz pytanie czy może to zrobić.
Kolega Bobson robi to przez forum Fordtech |
_________________
 |
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 806 Skąd: Złotów
|
Wysłany: Wczoraj 14:02
|
|
|
Bry, czas na mały update.
Tomi16v pomógł mi ogarnąć problem mocowania fotela do podłogi. Pracy przy podłodze jest więcej ale na ta chwile zostało zrobione absolutne minimum aby fotel bezpiecznie był zamontowany.
Reszta tematów czeka na zimę, wtedy planuje zająć się porządnie podłogą.
Fiesta zrobiła już 1500km więc stwierdziłem, że czas na serwis silnika bo widać że auto chce "żyć".
Wpadł nowy termostat i w końcu wskazówka jest po środku skali a nie ledwo w 1/3 od minimum.
Dodatkowo nowy filtr powietrza, świeczki, pokrywa dekla oraz zrobiłem luz zaworowy.
Na ssaniu miałem średnio 0,3mm, na wydechu 0,6mm.
Ciekawostka jest taka, że większość źródeł podaje 0,2mm na ssaniu i 0,3mm na wydechu ale już naklejka Forda na deklu zaworowym pokazuje 0,2mm ssanie i 0,5mm wydech.
Lekko zgłupiałem i na swoje doświadczenie ustawiłem jednak ciaśniej wydech czyli na 0,3mm.
Silnik chodzi nieporównywalnie ciszej, różnica jest naprawdę ogromna.
Dodatkowo udało się opanować wkurzający problem jakim było falowanie obrotów i losowe gaśnięcie silnika... Problemem okazał się TPS -miał uszkodzoną izolację i jeśli dobrze go pomierzyłem pokazywał bzdury na odczycie napięcia z potencjometru. Na szczęście udało się kupić w sensownej kwocie nowy zamiennik. Po wymianie auto nie gaśnie, pracuje ładnie i lepiej reaguje.
Zostaje już tylko wymienić oliwę i filtr bo czuć, że olej jest stary (wali beną).
Po dłuższym czasie poszukiwań udało mi się dostać nowe lampy Carello w wersji pod elektryczną regulacje świateł. Jeden karton nabyty w Polsce, drugi we Włoszech.
Czekam na montaż foli zabezpieczającej i lądują na aucie z nowymi żarówkami.
Małe detale a cieszą |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|