  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
		Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 3 Maj 2006,  12:51		 | 
	
			Turbo , Uturbienie | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 mayah480 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Cze 2005,  15:03   Turbo , Uturbienie
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Nie posiadam fiesty, jak widac po podpisie, ani niezamierazm jej kupic, ale mam pytanie do tych ktorzy dokladali turbine do swoich aut. Co zimienialiscie? Nie moge znalesc nigdzie stopnia sprezania silnika fiesty z turbo i bez turbo jaki on jest? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006,  21:04, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Cze 2005,  15:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To nie takie proste jak myslisz ale dla standardu 0,5 bara
 
 
stopień sprężania dla fiesty RST i escorta RST wynosi 8,3:1
 
Porównawczo ten sam silnik w fieście xr2i posiada stopień sprężania 9,5:1.
 
 
 
 
Przede wszystkim musisz się zdecydować na doładowanie. Jakiej ono będzie
 
wielkości. Poza tym wałek rozrządu posiada dłuższą fazę ssania. Zakup
 
dodatkowo intercooler i pomysl nad rozwiązaniem chłodzenia wodą turbiny
 
oraz chłodzenia oleju. To najważniejsze rzeczy. Niektórzy domorośli i niezbyt
 
rozgarnięci mechanicy twierdzą że silnik rozgrzewa się ponieważ ma zbyt mało 
 
miejsca pod maską.      
 
 
Prawda jeste jednak taka że jeżeli w wolnossącym silniku temperatura oleju
 
dochodzi do 90 stopni to w tym samym silniku turbo bez znaczenia z jakim 
 
doładowaniem olej jest cieplejszy o 15-20 stopni. Dodatkowo wpływ mocy
 
na siły tłokowe i tarcie w panewkach jest wprost proporcjonalny do dodatkowego
 
wzrostu temperatury oleju. Bardziej wysilone silniki wolnossące posiadają chłodnicę
 
oleju. Np fiesta xr2i 8V coś takiego posiada. Uwaga żeby ta chłodnica nie
 
była za duża i spadek ciśnienia oleju nie był na niej zbyt duży. 
 
Turbina na biegu jałowym powinna być smarowana min 0,7 bar a na doładowaniu
 
min 2,0 bar. Przy dużych turbinach i dużych mocach najlepiej aby te wartości
 
były podwojone. 
 
 
Jeżeli planujesz jednak wzrost mocy o 50% to potrzebne są większe doładowania
 
a historia komplikuje się jak w brazylijskim serialu.
 
 
    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 cinot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  09:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nagłe wyłączenie silnika po jeżdzie może skończyć się zatarciem turbiny, ponieważ zmienia sięjej prędkość obrotowa, a na wyłączonym silniku nie ma ona jak pociągnąc oleju i lecia na sucho, co przy prędkościach obrotowych turbiny powyżej paru tysięcy o0brotów jest dla niej zabójcze.
 
Ja w renault masterze zawsze odczekuje to pół minuty, czasem minutęzanim wyłączę silnik.
 
To naprawde niewiele czasu, a koszt regeneracji turbiny bądź kupna nowej nie jest zbyt niski- kolegha zatarł w ten sposób turbo w mercedesie sprinterze-2500 za regenerację wyrzygał.
 
Zatem, dobra rada- odczekajcie chwilkę- pół minuty to przecieżnie wieczność, a oszczędzi masę kłopotów.
 
Posiadaczu renault megane 1.9 dci-xeperze-- zajrzyj do insytrukcji obsługio lunb zapytaj w serwisie, bo źle robisz. Pierwszy, drugi czy nawet 10 traz się uda bezawaryjnie zgasić silnik ale za 11 może być problem i będziesz sobie pluł w brodę...
 
pozdrawiam serdecznie | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Garfield [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  10:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pytałem się paru ludzi którzy regenruja turbo odpowiedz prawie była zawsze ta sama!
 
jezeli jezdzisz normalnie to możesz bez bólu wyłączyc samochód i turbo sie nic nie stanie!
 
to o czym ty mówisz jest wtedy gdy jak to wiekszośc z nich powiedziala cisniejsz 170km/h na trasie plus cztery osoby w samochodzie! poza tym wiekszośc twierdzi ze jak masz odczekiwac 0,5 minuty albo nawet minute to mozesz spokojnie zgasic samochod bo to nic i tak ci nie pomoze jezeli turbo jest rozgrzane własnie po takiej jezdzie to jak jeden mi powiedział odczekac minimum 7-10 minut aż i tak rozdgrzany olej wystudzi trzoche turbine! wiec odczekiwanie  pół minuty lub nawet minute na nic sie zda! ponoc o wiele lepszym roziwazaniem jest gdy sie dojezdza do domu jakis ostatni kilometr przejechac spokojnie bez szlańst najlepiej bez uzywania turbo ponoc lepiej olej wystudzi ja nic stac przez 10 minut na pracujacym silniku! i ja sie stosuje do tej zasady od 2 lat jak narazie nic sie nie stało i chyba nawet sie nie zapowiada!  8) | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  11:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W twoim wypadku to albo 1,7 turbo z volvo lub 1,4 turbo z renault r5
 
pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Sajmon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Cze 2005,  13:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Niedawno orientowalem sie ile by kosztowalo turbo w profesjonalnym zakladzie np Grabowski w Warszawie do nowej Fiesty 1.3 70 KM i tutaj pzrytaczam maila, w ktorym jest wszystko
 
 
"modyfikacja turbo soft do Fiesty 1.3  kosztuje 6200,- zł, a jej wykonanie
 
trwa 7 - 10 dni. Przy maksymalnej regulacji, moc silnika wzrasta do ok.
 
130KM, a maksymalny moment obrotowy o co najmniej 50%. Modyfikacja
 
gwarantuje ogromną poprawę dynamiki i szybkości samochodu oraz elastyczności
 
silnika. Przy normalnej jeździe zużycie paliwa maleje lub pozostaje bez
 
zmian. Przy korzystaniu z pełnej mocy może wzrosnąć o 20%-25%.
 
W skład głównych części zestawu wchodzi: turbosprężarka, kolektor wydechowy,
 
intercooler, orurowanie ssące i tłoczące, dodatkowy wtrysk paliwa ze
 
sterownikiem, zawór upustowy, fragment układu wydechowego oraz sportowy
 
filtr powietrza. W wersji soft seryjny silnik i jego elektronika nie
 
podlegają żadnym modyfikacjom. Bez odprężania silnika, samochód musi być
 
eksploatowany na paliwie LO98.
 
 
Na modyfikację udzielamy gwarancji pisemnej na rok. Gwarancja obejmuje
 
wszystkie zastosowane składniki zestawu turbo soft oraz montaż. Gwarantujemy
 
również, że modyfikacja nie spowoduje awarii silnika, pod warunkiem
 
stosowania się do naszych zaleceń odnośnie eksploatacji oraz nie
 
dopuszczania do jakichkolwiek ingerencji w silnik i jego regulację przez
 
inne warsztaty lub osoby przez nas nieupoważnione.
 
W ramach gwarantowanej przez na mocy silnika, montaż naszego zestawu turbo
 
soft nie wymaga żadnych dodatkowych części i modyfikacji." | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |