Przesunięty przez: RKRman 22 Sie 2006, 12:05 |
Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec |
Autor |
Wiadomość |
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 10:50 Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec
|
|
|
wiec powoli zaczynam i moje pierwsze spostrzezenia :
jezeli chcecie cos takiego zrobic to nie wystarczy sam silnik i skrzynia cala drzwignia z koncowkami od skrzyni biego jest inna niz w 1.1 wiec trzeba dodatkowo caly drazek dokupic obudowa alletnatora rowniez jest inna ogolnie trzeba budowac auto od samego poczatku bo nic nie pasuje
Na bierzaco bede zdawal relacje |
_________________ RS TURBO |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006, 19:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cinot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 10:53
|
|
|
Zaczyna sięchyba najbardziej spektakularny SWAP w mFKP
Powodzenia i życzę Ci by wszystko się udało |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 11:19
|
|
|
Czyli wychodzi na to ze bezproblemowy jest tylko swap na 1,6 103KM ......
A mówiłem ci ze bedą problemy z mocowoaniem silnika w komorze (ale nie przypuszczałem ze skrzynia jest inna i nie pasi :yyy: ) |
_________________
|
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 14:30
|
|
|
Czesc Mafios
Ja tez mialem okazje sie z tym bawic ale jakos akurat z dzwigienkami od skrzyni nie mialem problemu - u mnie pasowaly i wszystkie biegi dzialaly normalnie, tylko mocowania skrzyni byly inne - mocniejsze
Co do alternatora to napewno musisz miec orgional z 1.8 bo ma inny rozstaw srub mocujacych i jest przygotowany na pasek wielorowkowy - samego kola niestety nie da sie przelozyc.
Mam nadzieje Mafios ze zabrales sie za swap majac 1.8 w garazu rozebrana na czesci bo inaczej to jeszcze duzo zachodu z takimi tailami jak:
- przespawanie kawalka podluznicy z mocowaniem silnika - 3 lapa
- uklad chlodzenia - wszystkie weze i chlodnica
- plaski alternator - calkowicie inny niz w pozostalych fiestach.
- "podkowa" skrecajaca wahacze od dolu - ma calkowicie inny ksztal zrobiony pod wydech do 1.8
- dobrze jakbys jeszcze mial pompe paliwowa z 1.8
- no i cala wiazke z kompem...
Jakbys potrzebowal jakis czesci lub mial problemik to wal smialo - moje namiary znasz.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 14:41
|
|
|
Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 14:44
|
|
|
wszystko mam wezyki i inne bzdurki :d tylko musze obudowe alternatora gdzies zalatwic bo od mojego 1.8 ucierpialo :(
teraz mi powiedzcie co to jest czy to jest jakies wspomaganie do hamulcow ?
|
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 14:57
|
|
|
to sa chyba cisnieniowe korektory sily hamowania |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 15:11
|
|
|
Dokladnie korektory lub nawet bardziej rozdzielacze sily hamowania, przy ABS-ie ich nie montowano. Dobrze Mafios ze dorwales cale auto bedziesz mial znacznie prosciej - kilka dni roboty i bedzie Cie porywalo 105 konikow do przodu !!
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 16:46
|
|
|
west napisał/a: | Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca |
Ze roboty mniej to fakt - ale co do ciągu to jest lepszy 1,8 16V ponieważ ma większy moment obrotowy niż 1,6..... |
_________________
|
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 17:02
|
|
|
west napisał/a: | Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca |
West ale wiesz jaka jest roznica miedzy 1.6 8V, a 1.8 obojetnie jaka 105 czy 130... kultura pracy (cichszy, rowniej pracujacy), moc, wkrecanie na obroty - 16V itd...
Moim zdaniej warto wlozyc troche pracy (jesli ma 2 auto to tej pracy jest tylko wiecej o wspawanie mocowania silnika - reszta taka sama) zeby miec silnik spokojnie 10 lat mlodszy technologicznie... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 17:06
|
|
|
Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 18:34
|
|
|
west napisał/a: | Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego |
zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 18:48
|
|
|
mellow napisał/a: | ... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...
|
nie bo to 1.3 o innych wykorbieniach walu 1.4 to silnik zastosowany dopiero w 86 roku w escorcie mk4 i ma inny ksztalt komory spalania oraz kosztalt i srednice tlokow
a to co zaznaczyles na zdjeciach Mafios to sa reduktory cisnienia do kol tylnych |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10 Lip 2005, 23:28
|
|
|
Mafios napisał/a: | west napisał/a: | Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego |
zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego |
Dla chcącego nic trudnego A tak na serio to już kupiłem silnik.. i też będę robił SWAPa.. tyle ,że z 1.1 na 1.3... niom ale zawsze 10 kucy do przodu i silnik zdrowy ( chyba.. taką mam nadzieję ) |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
Raffi13
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 69 Skąd: Ujazd
|
Wysłany: 18 Lip 2005, 14:55
|
|
|
temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza?? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 18 Lip 2005, 16:00
|
|
|
Raffi13 napisał/a: | temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza?? |
brak kasy -brak swapa |
_________________
|
|
|
|
|
Raffi13
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 69 Skąd: Ujazd
|
Wysłany: 18 Lip 2005, 23:42
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Raffi13 napisał/a: | temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza?? |
brak kasy -brak swapa |
Tyż prowda |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 20 Lip 2005, 16:15
|
|
|
co do silnika cvh (1,4 czy 16) to on szedł już w pierwszym przednio napędowym escorcie, czyli początek lat 80-tych. A może i wczesniej ale nie mam dowodu:
przykład: escort RST SI.
Mellow ma racje!!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Lip 2005, 23:31
|
|
|
w jednej kwestii masz racje, silniki cvh zostaly wprowadzone w escorcie mk3 czyli 80 rok, ale nie o to mi chodzilo w poprzednim poscie. napisalem tylko ze silnik 1.6 to nie jest rozwiercony 1.4, gdyz 1.4 to jest owszem nadal silnik cvh, ale o troche zmienionej konstrukcji w stosunku do silnikow 1.1, 1.3 i 1.6 takze cvh i na dodatek wprowadzony pozniej(w 86 roku w kolejnej edycji escorta) |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Lip 2005, 10:32
|
|
|
Ok, tak jesli mowa o 1,4 ale z tego co wiem to sam w sobie różni sie wałem korbami i tłokami od 1,6 może jeszcze zawory w stosunku do wersi xr/rs. ale łożyskowanie jest to samo w tym samym miejscu i jesli weżmiśz silnik 1,4 rozwiercisz cylindry i wsadzisz kompletny wał to uzyskasz 1,6. defakto jest to 1,6 tylko o zmniejszonej pojemności. a co do wprowadzenia na rynek to pewnie masz racje i tu sie nie sprzeczam . choć według mnie sa to takie same silniki, wiec można przyjąć że pochodzą z lat maleńkości MELLOWA
Tak ogulnie to może sie gdzieś myle ale tak chciałem sobie zabrać głos bo pare silnkików CVH rozebrałem i złożyłem:
Pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|