Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
CB RADIO |
Autor |
Wiadomość |
MATEUSZ
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Lip 2005, 17:09 CB RADIO
|
|
|
witam panowie i panie chce zamontować sobie radyjko i rużnie słysze o zasadach i prawie montazu może mnie ktoś dokładnie napisze jak ?co? i dlaczego?
chodzi również o wybranie jakiegoś kompleciku i cenie |
_________________ Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG |
|
|
|
|
Ketchup87 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lip 2005, 19:45
|
|
|
Nie łapię czy chodzi o CB czy o radio. Napisz czego potrzebujesz... słuchasz audycji radiowych, piosenek z kaset taty czy chcesz sprzętu żeby Cię było wcześniej słychać niż widać? Ile głośniczków, czy osobny subwoofer. I co rozumiesz pod "zasady montażu"?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13 Lip 2005, 20:05
|
|
|
Ketchup87 napisał/a: | Nie łapię czy chodzi o CB czy o radio. Napisz czego potrzebujesz... słuchasz audycji radiowych, piosenek z kaset taty czy chcesz sprzętu żeby Cię było wcześniej słychać niż widać? Ile głośniczków, czy osobny subwoofer. I co rozumiesz pod "zasady montażu"?
Pozdrawiam |
hehe
dobre...ale mamy to traktować jako żarcik
z tego co pamiętam to CB to CB-Radio więc kolega sie posłużył małym skrócikiem
ale jakby tak wmontować to co napisałeś i połączyć to w jedno to byłoby go na pół miasta słychać |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
|
|
|
|
Ketchup87 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lip 2005, 20:11
|
|
|
Hehe, spoko. Jak CB to ja się nie wtršcam. Mam tylko pytanko. Słyszałem, że za CB od jakiego czasu nie trzeba płacić abonamentu (zresztš kto go płacił) ale prawda to? |
|
|
|
|
Intruder [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 16:02
|
|
|
Ja mam CB w swoim RST ale jedyne co ci moge powiedziec to to zeprzedewszystkim antenka najlepiej postawiona na sztorc wiec poszukaj dogodnego miejsca. U mnie jest przerobiona na dachu i jest polozona pod katem ok 30* ale powiem szczerze ze marne rezultaty. Filozofii w podlaczaniu nie ma. W satndasrdowych zestawach podlaczasz odbiornik do zasilania. Do tego antenke ( oczywiscie zwykla radiowa sie nie nadaje ). i jedziesz.
Nie wiem co jeszcze ci moge powiedziec. Jak cos to pytaj...
Co do zakupu nioe potrafie doradzic niestety :]
PS CB ma to do siebie ze kazdy moze go uzywac poniewaz pracuje w zakresie wolnym. Czytaj nie ma z tytulu uzywania zadnych dodatkowych opłat |
|
|
|
|
MATEUSZ
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 16:09
|
|
|
a przepisy co homologacji???? itp. |
_________________ Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG |
|
|
|
|
Intruder [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 16:28
|
|
|
homologacje musi miec odbiornik a nie samochod
tak jak z telefonami... komurki maja homologacje, stacjonarne maja honologacje i CB ma homologacje wiec nie musisz robic zadnej homologacji na auto z CB |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 17:30
|
|
|
a homologacja nie przepada ? bo temat tez mnie interesuje |
|
|
|
|
suchy
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53 Dołączył: 04 Wrz 2004 Posty: 61 Skąd: sieminowice sl
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 21:59
|
|
|
a ja wiem jeszcze o opłacie dwa lata temu chyba było 7 pln na rok ale ktos kto chandluje CB bedzie wiedział o co lata |
|
|
|
|
orelek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 27 Wrz 2004 Posty: 29 Skąd: Pajęczno
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 22:04
|
|
|
Witam kolegów, co do CB-radia to nie ma już pozwoleń, pod warunkiem że radio ma tylko podstawową czterdziestkę i moc do 4W, wymagana jest tylko homologacja, że radio spełnia normy i jest dopuszczone do sprzedaży w polsce. Co do zestawu to polecam Unidena 510XL a jeśli dużo jeździsz po mieście to Uniden 520XL do tego antena np. Lemm AT 1200.Jedni twierdzą, że anteny nowej się nie stroi ( producent zaleca 1 m² powierzchni metalowej pod anteną ) a inni że trzeba stroić. A jeśli ktoś jest bardziej wnikliwie zainteresowany tematem CB-radio to zapraszam na strone www.cb-radio.pl gdzie na forum jest wszytko wyjaśnione.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Abdulek [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sie 2005, 20:45
|
|
|
Moja matka i ojciec mają CB radyjka w samochodach i jest to znakomita sprawa, jeśli będe miał więcej hajsu gdy już zrobie w aucie co chce to napewno też sobie sprawie CB. Tym bardziej, że od jakiegoś czasu j/w nie trzeba miec na nie żadnego zezwolenia wystarczy kupić np. na Allegro jakieś urzywane radyjko do tego antene i śmigać. Osobiście do CB preferuje antene magnesową niż przykrecaną do karoserii. Jeśli ktoś skusi się na CB to polecam do niego dokupić mikrofon dodatkowo zasilany bateriami z funkcją echa wtedy inni rozmówcy mają możliwość lepszego zrozumienia tego co chcemy im przekazać ;-) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2005, 23:47
|
|
|
hm . Zakładanie anteny i cb do auta bez strojenia to czysta głupota . nie wiem czy wiecie ale jest coś takiego jak fala stojąca . Hm jak to wytłumaczyć . Wyobraźcie sobie ze z anteny wychodzi sygnał . cały pic polega natym zeby sygnał z niej wyleciał a jeśli odbiornik nie jest zestrojony z antena to sygnał wraca do anteny . Antene powinno sie zakładać na dachu auta klapie itp . Hm wiadomo ze czasami żal wiercić otwory . Sa adaptery do rynienek itp . Oczywiście pogarszaja efekt znacznie ale kompromis musi być . do strojenia anteny musicie mieć kombinerki lutownice i miernik SWR (reflektometr) . Hm na początek jeśli jest to antena batowa (czyli ma pręt metalowy) robicie sztuczne obciążenie na antenie zo odkręconym batem . Zamiast anteny wpinacie rezystor . Ważne ze musi mieć moc min. 4 Watt . wszystko stroi sie kablem tzn skraca sie go . jeśli miernik zejdzie poniżej 3 czasami nawet poniżej jedynki sie da to wpinacie sobie bacik i sprawdzacie jak jest . zazwyczja sie troche pomiesza . Dalej każda antena batowa ma regulacje długości na małego imbusika . odkręcacie wysuwacie wsuwacie tak aby uzyskać jak najlepszy wynik . jeśli nie idzie można delikatnie bacik obciąć , jeśli to nic nie da próbujecie manewrować przewodem (dlugościa) . Hm ważne nie zestroicie anteny jeśli ma słaba mase . Czasami jeśli sie nie chce audiofilstwa można sobie darować strojenie podstawki i odrazu stroić długościa kabla . Na rynku pojawiły sie splittery które umożliwiaja używanie jednej anteny do CB , radia i komórki jednocześnie . jest to dobre rozwiązanie jeśli nie chce sie zrobić z auta wozu transmisyjnego (moj tak wygląda) . Hehe nie wieżcie w skuteczność anten magnesowaych i to ze ich nie trzeba stoić . zawsze na pierwszy raz warto zestroić . choć w przypadku anten magnesowych nigdy nie jest karygodnie , mieści sie w normach bez strojenia ale tak jest zawsze lepszy efekt . Anteny magnesowe rysuja dach , ale to juz inna bajka . Hm jesli bedziecie mieli źle zestrojona antene bedziecie "siać" po sasiednich kanałach . wasza wypowiedz nie bedzie czytelna a czasami można sobie nawet CB uwędzić (najczęściej końcówki mocy ) .
Prawda jest tez ze na CB nie trzeba mieć papierów prócz homologacji której juz w sumie nikt nie sprawdza poza inspekcja ruchu drogowego . Bez pozwolenia tylko do 4 watt jak jak pisali koledzy . Hm co jeszcze z takiego ABC . jeśli jeździcie duzo w trasy i cb potrzebne jest do pracy to nie kupujcie taniochy bo od niej mozna zwariować . alan 100 , onwa turbo to w slanu CB radiowców Szumofony . Sam mam onwe turbo i nie jest to rewelacja . mam jeszcze alana 28 ale boje sie ze go ktoś ukradnie wiec jestem skazany na onwe . Choć alanek jest 100 razy lepszy ma wiecej funkcji lepszy zasieg i barwe dzwięku . Jeśli jeźdzcie czasami w trasy to nie ma wiekszych problemów z taniochmi . aAA zapomniałem . jeśli nie chcecie słuchać strasznych szumów i trzasków a pokrętło squelch juz wam nie pomaga trzeba podłaczyć CB bezpośrednio pod akkusa . warto tez przeprowadzić tak kabel antenowy zeby nie miał za duzo miejsc styczności z antena . Można sobie tez zrobić prowizoryczny dławik częstotliwości z pręta ferrytowego i kilku zwojów drutu na nim . wpina sie to pod + z zasilania . Można tez oczywiście kupic gotowe filtry . Hm moze coś pominołem jeśli tak pytajcie moze bede wiedział . |
|
|
|
|
|