Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 30 Sty 2009,  21:22		 | 
	
			1.4 CVH na podzespołach od 1.6 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 RKRman  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Sie 2005,  16:37   1.4 CVH na podzespołach od 1.6
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               HEJ     
 
 
...kombinuje z większym dawkowaniem mieszanki....a mianowicie :
 
... wersia wyjściowa to 1.4 na pełnym wtrysku 75 KM z przepływomierzem zaraz za filtrem powietrza..........planuje zastąpić cały dolot który w tej wersji jest zdecydowanie węższy na oryginalny z XR .......dla porównania podam : wlot przepustnicy 1.4 to  ok.  40 mm ....natomiast XR 1.6 to ok  70 mm..........inne mocowanie większej przepustnicy z XR wymusza montarz kompletnego kolektora dolotowego z tej wersii .....mam cały takowy zestaw ..
 
 
a teraz 2 pytania  dla kogoś kto przerabiał podobne rozwiązanie : 
 
 
1. czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej i pompa paliwa z wersii 1.4 " dadzą rade"  utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie  ?
 
2. czy zamiana kompa na ten z XR umożliwi spokojne wymontowanie przepływomierza ?
 
 
...co prawda planuje zrobić próby i zapewne zobacze efekty , ale ewentualne wskazówki  i wiedza innych użytkowników mocniejszych fiest pomoże wyeliminować jakiegoś "kiksa"  :lol: 
 
 
POZDRAWIAM  ;-) | 
             
						
				_________________ fajnie było ją mieć 
 
  | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 30 Sty 2009,  21:21, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Sie 2005,  20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               2 pytanie jest dla mnie oczywiste. w 1,6 nie ma przepływomierza i komp tego nie będzie odczytywał. oczywiście komp z 1.6. pierwsze pytanie jest też oczywiste - wsadź listwe od 1.6. 
 
 
to oczywiście piszę pod wpływem 2 promili, ale jestem pewny swoich racji
 
 
pompa paliwa nie wydoli. muszę swoją obejrzeć, jak działa to ci podrzucę...
 
 
jak pitolę to pewnie postawię flaszkę - mam w barku stocka... | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RKRman  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Sie 2005,  21:52   przeróbki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               HEJ     
 
 
..Wojtuś ...takie podpowiedzi mnie troszke rozbawiają ....hehe  ale fajnie że wogóle ktoś  sie zainteresował tematem ...
 
.... znam budowe silnika i osprzętu z XR  więc wiem że wystarczy tylko podmienić sam regulator ciśnienia  na listwie , co do pompy - też nie wielki problem - podmianka - jazda próbna - i wszystko jasne:lol: ..........
 
 
..pytania swoje  kierowałem raczej do osób które już " testowały " takie rozwiązania  .. lub bardzo podobne   i  ZNAJĄ EFEKTY lub  SKUTKI UBOCZNE...................czyli  po prostu chciałem zaoszczędzić czasu korzystając z doświadczeń innych .......
 
 
POZDRAWIAM  ;-) | 
             
						
				_________________ fajnie było ją mieć 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2005,  00:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co wy tam bredzicie - moim zaniem regulator i pompa dadzą rade. Przecież po tych modyfikacjach na 100% nie bedzie tyle mocy co w XR2i - jak bedzie ok 90KM to Piotrek możesz mi stawiać flaszke. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2005,  07:22   Re: przeróbki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | piotr-RKRmann napisał/a: | 	 		  |  ...takie podpowiedzi mnie troszke rozbawiają .... | 	  
 
to bardzo dobrze.........    
 
 
 
 	  | piotr-RKRmann napisał/a: | 	 		  | wiem że wystarczy tylko podmienić sam regulator ciśnienia  na listwie ,  | 	  
 
 
na listwie od której wersji?? z przepływomierzem??
 
 
 
a tak wogóle to rano mam już tylko 0.5 promila .. czuję się lepiej...
 
    | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RKRman  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2005,  10:40   podmianka
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | Co wy tam bredzicie - moim zaniem regulator i pompa dadzą rade. Przecież po tych modyfikacjach na 100% nie bedzie tyle mocy co w XR2i - jak bedzie ok 90KM to Piotrek możesz mi stawiać flaszke. | 	  
 
 
Pawełku ..nie bredzimy tylko  grzecznie ..PYTAMY.. :lol: ..bo podobno kto pyta ten  nie błądzi.....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać      hehe w końcu MK-3 to lekka buda...
 
 
POZDRAWIAM  ;-) ..i pewno zostanie zrobić próby  na "żywca"  hehe ...ale  lubimy takie historie 
 
 
PS  ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać.......    hehe | 
             
						
				_________________ fajnie było ją mieć 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2005,  12:53   Re: podmianka
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | piotr-RKRmann napisał/a: | 	 		  .....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać      .....
 
 
PS  ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać.......    hehe | 	  
 
Stary dla tych 10KM to ja nie widze sensu wymiany pompy paliwa i regulatora cisnienia od XR2i     
 
A LOY nie ma przypadkiem 105KM    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RKRman  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2005,  23:31   Re: podmianka
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		   	  | piotr-RKRmann napisał/a: | 	 		  .....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać      .....
 
 
PS  ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać.......    hehe | 	  
 
Stary dla tych 10KM to ja nie widze sensu wymiany pompy paliwa i regulatora cisnienia od XR2i     
 
A LOY nie ma przypadkiem 105KM    | 	  
 
 
..hehe    już  NIE     .............Paweł - nie będe sie mądrzył i głupoty opowiadał że MOC przybędzie  wprost nieprawdopodobnie  błeeehhehehehe...po prostu.....ile będzie  tyle będzie  zobaczymy  co "robi" cały " dolot mieszanki  z XR     przy mniejszej pojemności...w Jaśle jest hamownia- więc  opisze  " ile  nabroiłem "  
 
 
POZDRAWIAM  ;-) | 
             
						
				_________________ fajnie było ją mieć 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  05:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               O i to jest rozsądne wyjście - czekam z niecierpliwością na wyniki     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  09:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, pozwolicie że zabiore głos:
 
Sprawa Pierwasza dotycząca podania paliwa: nie jestem w 100% ale z tego co wiem wtryski, rególator jak i cała listwa jest ta sama. Powiem wiecej ostatnio oglądałem Escorta Cossi z 1995 roku i rególator miał ten sam co fiesta    Ford dawał seryjnie bardzo wydajnie regulatory. Co do pompy jesli masz od wielopunktu to nie zmieniaj bo we wszystkich wersjach z wielopunktowym wtryskiem jest taka sam pompa choc mogą być różnice w numerze katalogowym ale na to nie patrz. ta sam pompa wydoli w 1,4 8v jak i FRST i rs1800.
 
Sprawa druga: Przepływka. jesli posiadasz komputer i całą wiązke od xr2i to ja zmień i problem rozwiązany, ja raczej bym nie podpinał kompa od xr2i do elektryki od auta z przepływką bo mogą być różnice w wiązce i w pinach w kompie (żeby niczego nie spalić). A jak wymienisz to bedzie napewno chodzić!!!!! Niema z tym wiele roboty tym bardziej że masz wyciągniety silnik. 
 
Sprawa Trzecia i według mnie najważniejsza. Jesli chcesz osiągnąć jakis sensowny wyniuk wymień głowice na od xr2i bo tam sa wieksze zawory niż w zwykłym 1,4 lub 1,6. tu najwięcej zyskasz.
 
to chyba na tyle co mam do powiedzenia. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RKRman  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  10:03   przepływka
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PUMA napisał/a: | 	 		  Witam, pozwolicie że zabiore głos:
 
Sprawa Pierwasza dotycząca podania paliwa: nie jestem w 100% ale z tego co wiem wtryski, rególator jak i cała listwa jest ta sama. Powiem wiecej ostatnio oglądałem Escorta Cossi z 1995 roku i rególator miał ten sam co fiesta    Ford dawał seryjnie bardzo wydajnie regulatory. Co do pompy jesli masz od wielopunktu to nie zmieniaj bo we wszystkich wersjach z wielopunktowym wtryskiem jest taka sam pompa choc mogą być różnice w numerze katalogowym ale na to nie patrz. ta sam pompa wydoli w 1,4 8v jak i FRST i rs1800.
 
Sprawa druga: Przepływka. jesli posiadasz komputer i całą wiązke od xr2i to ja zmień i problem rozwiązany, ja raczej bym nie podpinał kompa od xr2i do elektryki od auta z przepływką bo mogą być różnice w wiązce i w pinach w kompie (żeby niczego nie spalić). A jak wymienisz to bedzie napewno chodzić!!!!! Niema z tym wiele roboty tym bardziej że masz wyciągniety silnik. 
 
Sprawa Trzecia i według mnie najważniejsza. Jesli chcesz osiągnąć jakis sensowny wyniuk wymień głowice na od xr2i bo tam sa wieksze zawory niż w zwykłym 1,4 lub 1,6. tu najwięcej zyskasz.
 
to chyba na tyle co mam do powiedzenia. | 	  
 
 
hmmmmmmm ..no z tą głowicą  to raczej na razie nie dam rady - ale wałek z popychaczami mam też  od XR - czy wymiana samego wałka to dobre rozwiązanie ?
 
 
...a tak na szybko - przyszło mi do łba - po cholere wywalać przepływke - spasuje ją do tunela z XR - wiązka i komp zostaną te same.................zrobie  próby i sie przekonam czy ewentualnie jest różnica w " mocy kompów" 
 
 
POZDRAWIAM
 
 
POZDRAWIAM  ;-) | 
             
						
				_________________ fajnie było ją mieć 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  10:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zeby sie nie okałało ze wałek od xr2i bedzie jak wałek typu GT i elektronika nie zacznie dychac a wiec uzyskasz jedynie strate a nie zysk, znam i takie przypadki!!!!! | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jareczek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  19:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak poprawisz dolot, to i wydech musisz poprawić   
 
 
Zrób, pomierz i pochwal się wynikami, ja tez myslę nad mocą, ale ja ide w inna strone, szczegóły jak chcesz to na gg    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |