Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
CB RADIO
Autor Wiadomość
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Lip 2005, 17:09   CB RADIO

witam panowie i panie chce zamontować sobie radyjko i rużnie słysze o zasadach i prawie montazu może mnie ktoś dokładnie napisze jak ?co? i dlaczego?
chodzi również o wybranie jakiegoś kompleciku i cenie
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
Ketchup87
[Usunięty]

Wysłany: 13 Lip 2005, 19:45   

Nie łapię czy chodzi o CB czy o radio. Napisz czego potrzebujesz... słuchasz audycji radiowych, piosenek z kaset taty czy chcesz sprzętu żeby Cię było wcześniej słychać niż widać? Ile głośniczków, czy osobny subwoofer. I co rozumiesz pod "zasady montażu"?

Pozdrawiam
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 13 Lip 2005, 20:05   

Ketchup87 napisał/a:
Nie łapię czy chodzi o CB czy o radio. Napisz czego potrzebujesz... słuchasz audycji radiowych, piosenek z kaset taty czy chcesz sprzętu żeby Cię było wcześniej słychać niż widać? Ile głośniczków, czy osobny subwoofer. I co rozumiesz pod "zasady montażu"?

Pozdrawiam



hehe
dobre...ale mamy to traktować jako żarcik ;)
z tego co pamiętam to CB to CB-Radio więc kolega sie posłużył małym skrócikiem :P
ale jakby tak wmontować to co napisałeś i połączyć to w jedno to byłoby go na pół miasta słychać ;)
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
Ketchup87
[Usunięty]

Wysłany: 13 Lip 2005, 20:11   

Hehe, spoko. Jak CB to ja się nie wtršcam. Mam tylko pytanko. Słyszałem, że za CB od jakiegoœ czasu nie trzeba płacić abonamentu (zresztš kto go płacił) ale prawda to?
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2005, 16:02   

Ja mam CB w swoim RST ale jedyne co ci moge powiedziec to to zeprzedewszystkim antenka najlepiej postawiona na sztorc wiec poszukaj dogodnego miejsca. U mnie jest przerobiona na dachu i jest polozona pod katem ok 30* ale powiem szczerze ze marne rezultaty. Filozofii w podlaczaniu nie ma. W satndasrdowych zestawach podlaczasz odbiornik do zasilania. Do tego antenke ( oczywiscie zwykla radiowa sie nie nadaje ). i jedziesz.

Nie wiem co jeszcze ci moge powiedziec. Jak cos to pytaj...
Co do zakupu nioe potrafie doradzic niestety :]

PS CB ma to do siebie ze kazdy moze go uzywac poniewaz pracuje w zakresie wolnym. Czytaj nie ma z tytulu uzywania zadnych dodatkowych opłat :)
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Lip 2005, 16:09   

a przepisy co homologacji???? itp.
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2005, 16:28   

homologacje musi miec odbiornik a nie samochod :)
tak jak z telefonami... komurki maja homologacje, stacjonarne maja honologacje i CB ma homologacje wiec nie musisz robic zadnej homologacji na auto z CB
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2005, 17:30   

a homologacja nie przepada ? bo temat tez mnie interesuje
 
 
suchy 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 61
Skąd: sieminowice sl
Wysłany: 14 Lip 2005, 21:59   

a ja wiem jeszcze o opłacie dwa lata temu chyba było 7 pln na rok ale ktos kto chandluje CB bedzie wiedział o co lata
 
 
orelek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 27 Wrz 2004
Posty: 29
Skąd: Pajęczno
Wysłany: 14 Lip 2005, 22:04   

Witam kolegów, co do CB-radia to nie ma już pozwoleń, pod warunkiem że radio ma tylko podstawową czterdziestkę i moc do 4W, wymagana jest tylko homologacja, że radio spełnia normy i jest dopuszczone do sprzedaży w polsce. Co do zestawu to polecam Unidena 510XL a jeśli dużo jeździsz po mieście to Uniden 520XL do tego antena np. Lemm AT 1200.Jedni twierdzą, że anteny nowej się nie stroi ( producent zaleca 1 m² powierzchni metalowej pod anteną ) a inni że trzeba stroić. A jeśli ktoś jest bardziej wnikliwie zainteresowany tematem CB-radio to zapraszam na strone www.cb-radio.pl gdzie na forum jest wszytko wyjaśnione.
Pozdrawiam
 
 
Abdulek
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sie 2005, 20:45   

Moja matka i ojciec mają CB radyjka w samochodach i jest to znakomita sprawa, jeśli będe miał więcej hajsu gdy już zrobie w aucie co chce to napewno też sobie sprawie CB. Tym bardziej, że od jakiegoś czasu j/w nie trzeba miec na nie żadnego zezwolenia wystarczy kupić np. na Allegro jakieś urzywane radyjko do tego antene i śmigać. Osobiście do CB preferuje antene magnesową niż przykrecaną do karoserii. Jeśli ktoś skusi się na CB to polecam do niego dokupić mikrofon dodatkowo zasilany bateriami z funkcją echa wtedy inni rozmówcy mają możliwość lepszego zrozumienia tego co chcemy im przekazać ;-)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2005, 23:47   

hm . Zakładanie anteny i cb do auta bez strojenia to czysta głupota . nie wiem czy wiecie ale jest coś takiego jak fala stojąca . Hm jak to wytłumaczyć . Wyobraźcie sobie ze z anteny wychodzi sygnał . cały pic polega natym zeby sygnał z niej wyleciał a jeśli odbiornik nie jest zestrojony z antena to sygnał wraca do anteny . Antene powinno sie zakładać na dachu auta klapie itp . Hm wiadomo ze czasami żal wiercić otwory . Sa adaptery do rynienek itp . Oczywiście pogarszaja efekt znacznie ale kompromis musi być . do strojenia anteny musicie mieć kombinerki lutownice i miernik SWR (reflektometr) . Hm na początek jeśli jest to antena batowa (czyli ma pręt metalowy) robicie sztuczne obciążenie na antenie zo odkręconym batem . Zamiast anteny wpinacie rezystor . Ważne ze musi mieć moc min. 4 Watt . wszystko stroi sie kablem tzn skraca sie go . jeśli miernik zejdzie poniżej 3 czasami nawet poniżej jedynki sie da to wpinacie sobie bacik i sprawdzacie jak jest . zazwyczja sie troche pomiesza . Dalej każda antena batowa ma regulacje długości na małego imbusika . odkręcacie wysuwacie wsuwacie tak aby uzyskać jak najlepszy wynik . jeśli nie idzie można delikatnie bacik obciąć , jeśli to nic nie da próbujecie manewrować przewodem (dlugościa) . Hm ważne nie zestroicie anteny jeśli ma słaba mase . Czasami jeśli sie nie chce audiofilstwa można sobie darować strojenie podstawki i odrazu stroić długościa kabla . Na rynku pojawiły sie splittery które umożliwiaja używanie jednej anteny do CB , radia i komórki jednocześnie . jest to dobre rozwiązanie jeśli nie chce sie zrobić z auta wozu transmisyjnego (moj tak wygląda) . Hehe nie wieżcie w skuteczność anten magnesowaych i to ze ich nie trzeba stoić . zawsze na pierwszy raz warto zestroić . choć w przypadku anten magnesowych nigdy nie jest karygodnie , mieści sie w normach bez strojenia ale tak jest zawsze lepszy efekt . Anteny magnesowe rysuja dach , ale to juz inna bajka . Hm jesli bedziecie mieli źle zestrojona antene bedziecie "siać" po sasiednich kanałach . wasza wypowiedz nie bedzie czytelna a czasami można sobie nawet CB uwędzić (najczęściej końcówki mocy ) .
Prawda jest tez ze na CB nie trzeba mieć papierów prócz homologacji której juz w sumie nikt nie sprawdza poza inspekcja ruchu drogowego . Bez pozwolenia tylko do 4 watt jak jak pisali koledzy . Hm co jeszcze z takiego ABC . jeśli jeździcie duzo w trasy i cb potrzebne jest do pracy to nie kupujcie taniochy bo od niej mozna zwariować . alan 100 , onwa turbo to w slanu CB radiowców Szumofony . Sam mam onwe turbo i nie jest to rewelacja . mam jeszcze alana 28 ale boje sie ze go ktoś ukradnie wiec jestem skazany na onwe . Choć alanek jest 100 razy lepszy ma wiecej funkcji lepszy zasieg i barwe dzwięku . Jeśli jeźdzcie czasami w trasy to nie ma wiekszych problemów z taniochmi . aAA zapomniałem . jeśli nie chcecie słuchać strasznych szumów i trzasków a pokrętło squelch juz wam nie pomaga trzeba podłaczyć CB bezpośrednio pod akkusa . warto tez przeprowadzić tak kabel antenowy zeby nie miał za duzo miejsc styczności z antena . Można sobie tez zrobić prowizoryczny dławik częstotliwości z pręta ferrytowego i kilku zwojów drutu na nim . wpina sie to pod + z zasilania . Można tez oczywiście kupic gotowe filtry . Hm moze coś pominołem jeśli tak pytajcie moze bede wiedział .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000 na Ford Radio 3000
mkulik Car Audio i CB 4 14 Sie 2012, 09:46
sla32
Brak nowych postów Radio
MackoSz Elektryka ogólna 1 2 Lip 2020, 15:07
barciol
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi cb radio
Alan 48+
jaco11 Car Audio i CB 16 11 Sty 2006, 10:15
Danio
Brak nowych postów CB Radio
Gość Elektryka 7 19 Cze 2006, 22:01
xr2fun
Brak nowych postów radio
mam problem z radiem sound 2000 fd 2006r
rudolf41 Car Audio i CB 0 26 Lis 2009, 10:37
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.